
Програмата на София филм фест за 8 март
ДОМ НА КИНОТО | 18:00 | Вход СВОБОДЕН за ученици и студенти
Предварителната програма на 26-ия Международен София Филм Фест и темата за жените-режисьори в световното кино продължава с приключенията
на Николас III, разказани от Джесика Удуърт и Петер Бросенс в „Белгийският крал“.
Четвъртият игрален филм на творческия тандем Удуърт и Бросенс е създаден в копродукция с България.
„Един вулкан в Исландия изригна и се роди една идея – да пратим белгийския крал в Истанбул, да развихрим природно бедствие, да разпалим политическа криза и да го натирим на сухопътно пътешествие инкогнито към дома, което включва сблъсъци, премеждия и велики моменти. Иначе казано, същността на комедията е в попадането на неочаквани места", споделят двамата режисьори.
Резултатът е „Белгийският крал” – пародия на документален роуд муви, разказващ за своенравен монарх, изгубен на Балканите.
Филмът е заснет почти изцяло в България, в него участва истински български фолклорен ансамбъл с певици от най-известните български хорове - „Мистерията на българските гласове”, „Филип Кутев”, квартет „Славей” и други, а Нина Николина има запомняща се актьорско присъствие.
ДОМ НА КИНОТО | 20:00 | Вход двободен за пенсионери
пред публиката в Дома на киното своя пълнометражен режисьорски дебют „Виктория“.
През 2014 година „Виктория“ на Майя Виткова-Косев е първият български пълнометражен игрален филм
с премиера нa нaй-знaчимия фecтивaл зa нeзaвиcимo ĸинo в cвeтa „Cъндaнc“. Следват нaд 70 мeждyнapoдни участия и много нaгpaди. „Виктория“ е огледален образ на живота - смях, тъга, страдание и възторг. Историята проследява едноименната героиня, родена в края на комунизма и обявена за „бебе на десетилетието”, тъй като се ражда без пъп. Политическите промени в България изправят пред изпитание отношенията между Виктория и майка й, която се е зарекла да не ражда дете, докато в страната властва тоталитаризъм.
„Виктория“ е едновременно интимен и епичен филм, използващ драматично завладяващ, визуално изобретателен и пълен с метафори и ирония стил.“ (Джон Найн, старши програматор на фестивала „Сънданс“).