
Обичам да гледам екшън на живо, как колите се блъскат в камъните, чува се трясък на ламарини, летят искри, а в мрака мигат габаритите на пострадалите автомобили.
Това разказал за свое оправдание един от петимата осмокласници от Божурище, които полицията спипа да правят катастрофи на пътя за Калотина като поставят тежки камъни на шосето За месец "забавления" тийнейджърите успяха да причинят седем тежки катастрофи, които се разминаха по чудо без жертви.
Бандата бе заловена от патрул на Магистрална полиция към ОДМВР-София на 4 май през нощта, докато строеше поредната барикада от камъни на шосето.
Всичко започнало като на шега на 6 април, когато 14-годишните момчета, съученици в един клас, решили да се позабавляват на пътя за Калотина.
Довлекли тежки камъни и ги наредили шахматно на 43-ия километър в посока София. След това се отдалечили на няколкостотин метра да наблюдават какво ще стане. Камъните взели из под близкия мост, където имало изоставени строителни материали от ремонта на пътя.
Около 23 ч в камъните с висока скорост се забил "Фиат Пунто". От удара пострадала цялата предна част на колата-счупена броня, престилка и радиатор. Екшънът на живо станал и момчетата останали доволни.
"Първоначално работехме по версия, че камиони от строителни обекти са разсипали неволно отпадъци на шосето.
Пратихме полицаи да проверят строежите в околността, но се оказа, че нито един от тях не е пращал камиони със строителни отпадъци по шосето", разказа главен инспектор Божидар Вучков, началник на Магистрална полиция в ОДМВР-София.
Междувременно на 10 април на същото място става истинско меле. Пак заради поставени камъни на пътя.
Първо германец с беемве, седма серия, се удря с висока скорост в тъмнината в стрителните отпадъци. От свирепия сблъсък се отварят двете въздушни възглавници на луксозната кола и се чупи предната "престилка" на колата. Чужденецът се отървава само с уплаха. Минути по-късно по пътя профучава линейка, която кара към София пациент от Сливница с тежък инсулт.
При удара с камъните пострадала бронята и цялата ходова част на возилото. След сблъсъка специализираният автомобил се преобръща на покрив.
Само бързото пристигане на втора линейка спасило пациента от смърт.
Две минути след катастрофата с линейката, станал трети пътен инцидент – “Опел Омега” се блъснал в камъните като този път щетите били по-леки.
При огледа на катастрофата полицаите виждат, че на пътя са наредени камъни с тежина около 40-50 кг. Това ги ориентирало, че имат работа не с един човек, а с организирана група.
"Втората версия по която работехме, е че това може да е дело на шофьор, заснет с мобилните камери на полицията и затова търси отмъщение. Но и тя не се потвърди", обснява главен инспектор Божидар Вучков.
След двете катастрофи полицията усилва наблюдението на пътя, привиква дори собственика на близък сервиз за разпит.
Униформени и цивилни полицаи обикалят района и търсят злосторниците. Подозират, че това е дело на хора от частна "Пътна помощ", които с поставянето на камъни целяли да пребират пари, като извозят пострадалите коли.
"Преди няколко години наистина имаше такъв случай в района. Частна "Пътна помощ" слагаше камъни, за да чупи колите. Извършителят обаче бе задържан", спомни си Божидар Вучков.
Магистрална полиция вече имала няколко случая с подобни действия на "частни спасители" по магистрала "Тракия" край Вакарел. През зимата един такъв собственик на частна "Пътна помощ" заливал платното с вода, за да замръзне. След това "светкавично" пристигал на място, за да окаже помощ на "излетелите" от пътя автомобили.
След няколко такива катастрофи "спасителят" била заловен от полицията.
Но и версията за частна "Пътна помощ" не се оправдала.
Поредната катастрофа станала на 18 април, когато около 23 часа беемве се блъснало в поставените шахматно камъни на пътя счупени били картера му, маслената помпа и цялата долна част на двигателя.
"Положението стана наистина сериозно, защото в този участък пътят е прав и колите "летят" със 120 км в час и заради камъните можеше да стане тежък инцидент с жертви.
Поставихме на пътя дори секретни постове, сменихме графика на движение на патрулите, за да заловим извършителите", разказва Вучков.
Полицаите работили и по версия, че барикадите на пътя се слагат от магистрални банди с цел грабеж.
На 3 май стават още два катастрофи на същото място “Ауди 100” и А3 били потрошени в предната си част. Колите са доста скъпи и щетите по тях са за хиляди левове.
Полицаите установяват, че бандата слага камъните в периода между 21,30 и 22,30 ч. Вероятно са следили кога минава патрулният автомобил и след това излизали на шосето и слагали камъните. На 4 май обаче капанът най-сетне щраква за шегаджиите.
Полицията прави трик, решават да пуснат патрулен автомобил на мястото към 22,30 ч. След като той преминава, минути по-късно пускат втори.
Втората кола осветява с фаровете си групата младежи да строят поредната барикада от камъни на пътя.
При вида на патрулката момчетата хукват към крайпътните ниви. След преследване в тъмнината на 500 метра от мястото полицаите залавят един от любителите на пътни екшъни, а той издава останалите четирима.
На разпитите момчетата, които досега нямат криминални прояви, разказват, че обичали екшъните и затова слагали камъните на пътя. След това се отдалечавали в тъмнината и чакали да видят последствията.
Нито един от осмокласниците не демонстрирал чувство за вина, за тях това било просто игра, разказаха разследващите.
Полицията извикала родителите им, които като разрбрали какви са ги вършели децата им, изпаднали в шок. Момчетата не са от малцинствата и били изрядни ученици от добри семейства.
Пред полицията те разкрили, че имали идея да слагат камъните, не само заради тръпката от екшъна, но и заради факта, че откъм Калотина минавали много коли, купени в чужбина. Возилата били без застраховка. Две от пострадалите от камъни коли се оказали именно такива.
С децата са проведени беседи от инспектори в Детска педагогическа стая, а на родителите им са съставени предупредителни протоколи. Материалите по случая са докладвани на Районна прокуратура-Сливница, която ще реши какво да прави с непълнолетните шегаджии.