
"Като за събота, а и да се разведрим малко от политика, болници, Барселона. И да си припомним колко ПР-специалиста са необходими за сменянето на една крушка?" Така се пошегува с професията си пиарът Любомир Аламанов.
"Точно 21, разбира се.
Ето разпределението на ролите:
1. Един ще направи стратегия. Това си е важна кампания и не може без стратегически подход.
2. Един ще организира ивента. Много работа, много подизпълнители. Отговорна дейност.
3. Някой трябва да напише сценарий и думи на водещия.
4. Водещият може да закъснее, затова някой трябва да има готовност да го замести.
5. Един ще поръча кетъринга и ще следи да има хапки за всички. И сладките да се извадят след солените.
6. Един ще отговаря за бара, флеър демонстрации, модерни коктейли, внимателно изстудени напитки.
7. Един ще пусне покана до журналистите.
8. А друг ще ги прозвънява. Досаждане до дупка…
9. Един ще говори с телевизиите. Те ще се дърпат да дойдат. Че им било прекалено рекламно. А си е страхотна новина – ще бъде сменена изгорялата крушка.
10. Един медиа планьор. Може да се наложи да се планират платени репортажи или банери по сайтовете.
11. Един да довърши дизайните на визиите. Не разчитаме на рекламистите, ПР-специалистът трябва да може всичко.
12. Някой с връзки, че да покани премиер, министри, кметове и други. Изобщо всички, които може. Важно си е. А и с това ново правителство, всеки политик би се раздвал на позитивно мероприятие, на което да среже някоя лентичка и веднага да си вдигне репутацията.
13. Някой отговорник за промоторките, трябва да посрещат гостите, да записват журналистите, да дават подаръчета на тръгване и да държат лента и ножици. Лента ще се реже! Все пак нова, и то работеща крушка ще се презентира.
14. Един за връзка с църквата, да докара свещеник за освещаване. Няма как нова крушка без ръсене с китка. А, и трябва да внимава ритуалът да е под половин час, че официалните лица нямат повече време.
15. Един за техниката. Най-тъпо е да избучи микрофона в сюблимния момент.
16. Един ще напише прес релийза. И ще го разпространи.
17. Един трябва да направи мониторинг на публикациите, анализ и ще сравни спрямо конкуренцията.
18. Един сошъл-медиа гуру. Да пише в социалките и да следи за реакциите.
19. Един да се разправя с Procurement Department, защото си е важно.
20. Някой, който да говори с клиента. И да го успокоява, че това е точно каквото е било планирано. Нищо, че всичко е различно.
21. И един, който да е сменил крушката още предния ден и само да симулира, че сега се сменя, за да не се изложат официалните лица."
"Както си говорихме и преди време, тук няма включени отговорници за забавната програма, за фотографите и операторите, за следене на евентуални кризи, фейс-контрол на входа, декоратор, някой да включи бушона и т.н., и т.н. А най-забавно е, че на практика всеки един от нас се е случвало да е във всички роли. Понякога едновременно. Колегите знаят", написа той в своя фейсбук профил и допълни, че наистина е забавно да си ПР-специалист.