Защо майсторът на плаката Божидар Икономов е подредил до прочутата Мона Лиза мома на Владимир Димитров?
"България няма визия пред света. Или ако има - не е смислена. Ние не сме само кисело мляко, баници или футболисти. Комично е да ни свързват единствено с мускалите с розово масло на бай Ганьо!”. Това казва известният наш художник за изложбата си, която се открива днес на летище София - терминал 2. Тя е под патронажа на министъра по европейските въпроси Гергана Паси и ще продължи 3 месеца. Оригиналните му творби са с размери на билбордове - 2,50 на 3 метра. Четиринадесетте работи са замислени доста преди България да стане член на Европейския съюз. Икономов е убеден, че нашата древна култура заслужава да застане достойно до европейската. Затова нарежда картини от европейската класическа живопис редом с творби на български автори.
"Съвместими са. Чувстват се крайно уютно заедно - казва Икономов. - Погледнете само момата на Майстора и Мона Лиза. Ами те са като две приятелки, които има какво да си кажат. Какво, като ги делят столетия?"
Той мечтаел да види тези плакати в публични пространства като летището и е радостен, че е намерил подкрепа в лицето на Гергана Паси. "Защо не един ден тези билбордове да не украсят и портовете в Страсбург, Брюксел, Лондон и Париж", пита се майсторът на четката.
Според него проектът има развитие и бъдеще, защото няма нужда от празни лозунги, а професионалисти да се заемат с показването на европейския лик на днешна България. В него има закачка, самоирония, всички предпоставки да кореспондира с модерния начин да се направи една съвременна визия.
Икономов нарежда Иван Ненов до Ботичели, мадона на Леонардо до прекрасната българка, кърмеща младенец, на Васил Стоилов. Портретът на малката Ина на Дечко Узунов сякаш си говори с момиченцет, нарисувано от Реноар. Авторът на плакатите си е направил малка автошега - негова работа е сложена до картина на Рене Маргит.
Четете приложението "ВИЖ КЪДЕ"