
Мултибранд бутикът на световни марки в София е отличен с наградата за обществен проект в специалната селекция на “Къща на годината”
Забравили за пандемията и загърбили кризата, световните столици отново пулсират с енергията на своите жители и гости. И всяка от тях има едно емблематично място в сърцето на града, което привлича с витрините, с атмосферата, с хората, в чиято визия детайлът говори, че са в крак с модата и че крачат уверено в живота си.
С тази особена енергия в София пулсира улица “Съборна”, а попаднал на нея, човек добива усещането за космополитност. За него допринася ексклузивността на това градско пространство - тук минаваш покрай бутици със селекция от световни брандове, а концептуалността на витрините и вътрешните пространства не оставя колебание, че става дума за най-висок клас марки. Но не е просто символ на лукса, а и място, където можеш да изпиеш кафето или коктейла си в самото сърце на антична София и с поглед към някои от основните забележителности. Самата улица свързва част от тях, извеждайки от площада пред катедралния храм “Света Неделя” с Ларгото в съседство и експонираните стени на древна Сердика към Арехологическия музей, царския дворец с галерията, Народния театър.
И ако градското изкуство на ХХI век има своите проявления и в графитите на уличните артисти, елементите на фасадите, витрините като съвременен попарт, то един от магазините на “Съборна” най-ярко въплъщава това.
Мултибранд бутикът ALL-U-RE е сред емблемите на тази улица.
50 нюанса на модата, поднесени със 100-процентова концептуалност. Той е и платформа за млади дизайнери, които получават възможност за изява всеки сезон.
Витрините му са истинска артинсталация, затова
привличат не само клиентите, но и минувачите -
те също са поканени на дизайнерското приключение
Образът им периодично се сменя, а на портретната видеостена оригинални послания грабват погледите на преминаващите по най-престижната софийска търговска улица.
Именно с концептуалния интериор и оригинален дизайнерски разказ, който започва отвън и продължава органично вътре в бутика, ALL-U-RE спечели наградата за най-добър обществен проект в специалната селекция на конкурса “Къща на годината”.
Този творчески разказ е убедителен и защото днешното отличено пространство има своята история. Както впрочем и “Съборна” пише историята си на модна улица вече век - навремето там са били магазини за дамски шапки и прочутите шивашки салони на Клайн и Ангел Буюклийски. А тази на днешния мултибранд магазин започва преди 20 години, когато е създаден малък бутик. Неговите едва 40 квадратни метра обаче веднага фокусират интереса на фешън маниаците, защото тогава
за първи път в България се предлага иконичната марка Jean Paul Gautier
В списъка са още Ann Demeulemeefter, Haider Ackerman, Margiela, Junya Watanabe, Comme des Garsons и още много недостъпни дотогава у нас брандове за ценители.
10 години по-късно пространството вече е 400 квадрата, в знакова за софийската архитектура сграда. След още разширения и допълнения от мъжки колекции към селекцията си днес ALL-U-RE е еталон на магазин за луксозни стоки, сред най-иновативните и разпознаваеми в страната.
Стилистиката в бутика е минималистична, монохромна, с по-суровото излъчване на индустриалния дизайн, като едновременно с това носи съвременното усещане за елегантност.
Автор на интериорния проект е дизайнерът Йовчо Горчев, а реализацията на ниво -1 пресъздава идеите на архитектите Иво Томов, Марио Нешков и Петър Бубев. Слоевете на времето са част от разказа, изложени чрез текстурата, като например тази на оголените колони. Бетон и кориан изграждат стъпала и мебели, цветовете са оставени да говорят само по дрехите. И на голямата
LED стена с височина 5 метра,
през която светлината прелива от вътрешността на пространството към улицата и въвлича в този свят на висшата мода клиенти и минувачи.
Играта на светлина и отражения продължава във вътрешното пространство благодарение на огледално полираната стомана и отразените в нея линии на тавана. Заедно с геометричните решения на пространството тя визуално го разделя на няколко отворени зали, в които са изложени дрехи, чанти, обувки. Фините им материи особено ефектно изпъкват на фона на бетона и преднамерено постигната груба структура на колоните, на подчертаните в бяло вентилационни тръби и видимите кабели по тавана. Докато в приземния етаж усещането е за мека дневна светлина, за което спомагат опънатите тавани.
Един светъл храм, в който пазаруването е превърнато в ритуал. Другото усещане, което посетителят добива, е, че влиза в музей за модерно изкуство - каквато е висшата мода.