
„Евровизия" остава най-гледаното шоу в Европа – между 160 и 200 милиона души застават пред екраните всяка година, за да проследят песенната надпревара, предава БТА.
Подобно развитие на зрителския вот всъщност не е неочаквано. „Евровизия" не е сцена на световни хитове, привличаща големи звезди. Конкурсът възниква десет години след края на Втората световна война – през 1956 г. Травмите от сблъсъка между държавите на континента не са забравени, Берлинската стена все още не е построена, а телевизията е най-голямото техническо нововъведение. До 1973 г. (както и някои по-късни периоди) певците могат да пеят само на родния си език. Излъчването дава възможност на изпълнителите да достигнат до многомилионна аудитория, която, от своя страна, има възможност да гледа мащабно некомерсиално шоу напълно безплатно. Правилата на конкурса изначално са израз на уважение и интерес към другия – отделните държави не могат да подкрепят своя представител, а трябва да се сблъскат със стила и вкуса на по-близки и по-далечни нации. Изпълнителите се състезават с напълно нова и непозната песен и разполагат с ограничено време, за да направят впечатление. Този регламент води до ексцентрични в музикално и сценично отношение решения, които отварят сцената за млади певци и задават ярък, крещящ стил. Членовете на шведската група „АББА", спечелила конкурса през 1974 г., далеч не са неопитни изпълнители, но те са и сред първите, избрали причудливи костюми. Те са и първите победители, възползвали се от отпадането на езиковите ограничения.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.