
Агенцията участва в най-голямото туристическо изложение в света – ITB в Берлин, разказва един от създателите на проекта
Наскоро в в германската столица се проведе най-голямото изложение в света в областта на туристическия бизнес – ITB Берлин. iTravel изпрати свой екип на място, за да се запознае с най-новите тенденции в сферата на пътуванията, които след това да приложи и на българския пазар. В изложението участваха представители на повече от 180 държави като тридневният форум беше посетен от повече от 100 000 души. Стоян Витанов, който е един от създателите на проекта iTravel.bg, взе участие в събитието и се върна от Берлин с полезна информация за всички пътуващи.
- Г-н Витанов, защо беше важно за iTravel.bg да участва в тазгодишното издание на ITB Берлин?
- Няколко са причините, но най-важната е възможността, която това изложение дава, за пряк контакт с местните партньори в отделните държави, за проверка на качеството, което тези агенции предлагат, защото за нас е изключително важно да предлагаме на туристите проверен и качествен продукт на адекватна за пазара цена. От друга страна - ITB Берлин е най-големият световен форум на представителите на туристическата индустрия и това е точното място за среща на колегите, които работим в тази сфера. Обмяната на идеи и намирането на работещи решения за туристите – това беше най-интересната част, както и възможността за нетуъркинг. Ето още една причина – нас ни интересува активно бъдещето на туризма в свят, в който постепенно пътуването става доста персонализирано преживяване. С участието си в изложението намерихме страхотен партньор и вече имаме и екскурзия до Етиопия, която е уникална – ще видим древните традиции на ортодоксалното християнство и ще се потопим в реката на празника Тимкат – Богоявление.
- Проектът iTravel.bg беше ли представен на изложението?
- Нашият бизнес модел е малко по-различен. За нас не е важно да имаме обособен щанд, на който да идват посетители и след това да кажем – и ние бяхме там. Напротив, ние сме тези, които инициираме срещи с потенциални нови партньори. Ще дам само един пример – няколко месеца преди изложението екипът ни вече беше проучил повече от 60 туристически агенции от целия свят, които се ползват с добро име на пазара и успяхме предварително да организираме контакт с повечето от тях на място. С моите колеги проведохме повече от 45 срещи с представители на туристически агенции от 42 страни. В резултат на това съвсем скоро ще предложим пакети за пътувания до нови 30 дестинации, а от следващата година – до още 12. В този смисъл – бяхме представени там и се върнахме доста окрилени от проведените срещи. Вече работим по новите маршрути.
- Проверявате ли предварително маршрутите си?
- Да, стараем се да го правим за всяка дестинация – чрез наш екип на място или през наши представители в съответната държава. Например – за една от най-богатите ни екскурзии в Индия, с която изминаваме най-знаковите градове и места в Раджастан и стигаме чак до свещения град Варанаси на река Ганг, аз лично съм пътувал 3 пъти до там, за да мога да се убедя, че ще можем да предложим на нашите пътешественици най-добрата програма и места за посещение. Още нещо – екскурзията до Китай предлага най-богатият и проверен предварително маршрут. По –късно през годината ще пътувам до Бутан и Непал за проучване на местния маршрут, а колега тръгва с нашите партньори из Виетнам, Лаос и Камбоджа.
- Коя е най-интересната дестинация, която предлагате?
- При нас всяка дестинация е интересна, защото е съобразена както с най-доброто и най-важното, което може да бъде видяно на място, но също така – има и добавена стойност заради възможностите за персонализиране на преживяването на място и активното включване на пътуващите. Например в Етиопия ще изследваме корените на ортодоксалното християнство, ще се срещнем с местните племена и техните традиции и ще участваме в церемонията за празника Тимкат – Богоявление, с потапяне в реката. Екскурзията до Перу е планирано изключително прецизно и включва приключение в джунглата на Амазонка, плаване с кану и нощувка в автентичен лодж в джунглата. В Монголия ще участваме в местни фестивали, в лов със соколи, ще стреляме с лък и ще спим в юрти. Имаме уникална екскурзия до Виетнам и Камбоджа, където де плаваме на кораб, с лодки, ще готвим и ще общуваме активно с местните хора. Всичко това ни помага да опознаем по-добре местния бит и традиции и да осъзнаем колко много си приличаме.
- Кое продава в туризма?
- Знаете, че в туризма голяма част от пътуването е емоцията – тя ни кара да си изберем дестинация и да стегнем багажа. Има обаче още нещо – зад всяко пътуване и емоция има изключително дълга подготовка, за да можем да гарантираме качеството. Може би когато някой види, че предлагаме, да речем – пътуване до Бали, си казва – супер, това е моето място за ваканция. За да стане това вашето мечтано място за почивка и да го реализирате с наше съдействие, за екипа на iTravel.bg това означава няколко месеца работа върху тази дестинация, проверка на партньорите, на авиокомпаниите, ако щете – дори проверка на място на хотелите, микробусите за трансферите и всички останали детайли.
- Има ли някакво послание в името, което сте избрали за туристическия си проект – iTravel.bg?
- Посланието е много директно – аз пътувам. Истината е, че дори да пътува в група, човек винаги поставя в центъра своята емоция и преживявания. Затова чрез името на проекта ни искахме да внушим, че независимо от броя на пътуващите в групата ни, програмите ни са така замислени, че всеки да може да получи персоналното си преживяване и отношение. Всъщност – по тази причина и групите ни са доста компактни – обикновено сме 10-12 човека. Така всеки пътуващ има шанс да получи и лично внимание, да се наслади на пътуването максимално пълноценно. Много често наши гостуващи гидове са някои от най-известните пътешественици в страната, които споделят опита и съветите си с участниците в групата.
Стоян Витанов е журналист с повече от 20-годишен опит в различни електронни и печатни медии – БНР, Нова телевизия, БНТ, БТА, в. „Дневник” и други, както и заклет пътешественик. През последните 15 години управлява компания за организиране на събития у нас и в чужбина. Посетил е повече от 60 държави и постоянно продължава да трупа летателни мили. Опитът му като приключенец го вдъхновява да създаде с приятели проекта iTravel.bg, който е посветен на възможността за организиране на персонализирани пътувания с добавена стойност за туристите посредством различни преживявания в отделните държави.