"Точно това…, което искам да знам за Lidl“

https://www.24chasa.bg/projects/article/10051683 www.24chasa.bg

Преди повече от 10 години, когато стъпва на българския пазар, Lidl беше почти непознато име на пазара у нас и в речника на българите. Постепенно се превърна в нарицателно за ежедневен или седмичен пазар и дори бонус в имотните обяви. Вече не е необичайно да чуем вместо „Отивам да пазарувам“ – „Отивам до Lidl“ или „Апартамент в близост до спирка на метрото и на пешеходно разстояние от Lidl“. Стъпка по стъпка Лидл България успя да докаже, че високото качество може да бъде масово достъпно, защото не е необходимо да избираме между качество и цена, а може да получим и двете. Компанията успя да наложи един специфичен бизнес модел, в основата на който са собствените марки, и трайно да спечели доверието на стотици хиляди клиенти в цялата страна. От любимите традиционни продукти от различни региони на страната през тематичните седмици, в които всеки може да избере екзотичен или непознат вкус до качествен текстил, всичко за детето, стоки за дома и градината, практични инструменти и продукти за автомобила – в Lidl можем да намерим толкова много на едно място, с оптимално съотношение между качество и цена.

Кои са собствените марки, как се гарантира високото качество, как се постигат ниските цени, колко често е италианската седмица и какво означава SGS? Темите, свързани с Lidl, са много, затова тук ще се опитаме да ви дадем отговори на най-основните от тях. В продължение на няколко месеца в рубриката "Точно това…, което искам да знам за Lidl“ може да задавате своите въпроси по потребителски теми, свързани с Lidl. Всеки месец ще обявяваме тема, по която може да изпращате въпроси на pisma@24chasa.bg. А на вашите въпроси ще отговорят лично двама пот ръководителите на компанията в България – Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване и маркетинг“ и Боян Георгиев, прокурист „Стоково снабдяване“.

Първата тема, с която започваме рубриката, е свързана с цените на продуктите, които стават става все по-важни в условията на криза. Хората са повече ценово ориентирани, планират по-внимателно разходите си и търсят изгодните оферти. Според данните от национално представително пазарно проучване „Потребителите и кризата“, проведено от „Прогрес консулт“ по поръчка на Лидл България през февруари 2021 г., 66,9% от анкетираните се съобразяват или обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени. 62% посочват, че вярват и често купуват стоки на промоция. Същевременно водещата част от потребителите – 65,7%, залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената.

Имено затова, още през февруари компанията обяви ново име на изгодното пазаруване – „Lidl цена“. По този начин веригата обедини всички промоционални оферти и продукти със силно конкурентни цени спрямо пазара. Така потребителите могат лесно да се ориентират на място и бързо да намерят продуктите с изгодни цени, както и още по-добре да планират разходите си. Като част от “Lidl цена“ бе и специалната оферта на веригата през март, която включваше 60 продукта с отстъпка до 30% в рамките на целия месец. Офертата включваше едни от най-масовите продукти, които домакинствата слагат на трапезата си – млечните и колбасите.

Всички въпроси, свързани с „Lidl цена“ може да изпращате до 12 април на pisma@24chasa.bg. На 19 април в рубриката „Точно това…, което искам да знам за Lidl“ ще намерите отговори от първо лице и ще отворим следващата нова тема.