Инж. Петко Драгнев, управител на „Бургасбус“: “Без повече стари автобуси” е водещата максима в работата ни

https://www.24chasa.bg/region/article/10464981 www.24chasa.bg

Въпреки мащабната инвестиция в електробуси не предвиждаме поскъпване на билетите

- Г-н Драгнев, тази година “Бургасбус” навърши 30 години от основаването си, а вие сте един от най-дългогодишните управители на дружеството. За този немалък период кое беше най-голямото предизвикателство пред общинския превозвач?

- Действително целият ми трудов стаж премина в “Бургасбус”, което има своите плюсове, свързани с познаване спецификата на дейността. Помня още старите икаруси, знам през какво сме преминали и как израсна “Бургасбус” за тези 30 години. През този период сме се сблъсквали с немалко трудности – преодоляхме тежкото финансово състояние на фирмата, опасността от приватизацията є, въвеждането на кондукторното таксуване, новата транспортна схема и т.н.

Но най-голямото предизвикателство беше да повярваме, че можем да се справим с най-важната задача – да обновим изцяло автопарка и да предложим

транспортно обслужване на европейско ниво

Промяната в мащаба на мисленето и увереността в собствените ни сили беше провокирана и подкрепена най-напред от кмета Димитър Николов. Неговата стратегия “Без повече стари автобуси” стана водеща в нашите усилия.

- С кое от постигнатото се гордеете най-много?

- Изпитвам най-голямо удовлетворение от това, че създадохме колектив, обединен от корпоративен дух, екип, който гледа в една посока. Най-ценният капитал на фирмата е човешкият и не правим компромис в социалната си политика. Сега въпреки тежкото положение в страната благодарение на участието си в програми и работата по европейски проекти постигнахме и поддържаме високо ниво в социалната сфера.

- Вече пуснахте по линиите и електробуси. Освен че са по-екологични, какви други предимства имат?

- Новите електробуси

работят изключително безшумно,

пазят околната среда от замърсяване. Снабдени са със система за пречистване на въздуха в салона от вируси, което е особено важно в настоящия момент. Имат USB портове за зареждане на преносими мобилни устройства и достатъчно на брой електронни табла с информация за маршрут, следваща спирка, връзка с други линии и т.н.

- Какво ще стане със старите рейсове?

- Пускането в експлоатация на всички 56 договорени електробуса ще даде възможност да се извърши по-пълно и задълбочено техническо обслужване, доколкото пробегът на старите вече е на около 700 хил. километра. Една част от тях ще бъдат включени в общинската транспортна схема за обслужване на съставните селища, а тези, които в момента пътуват до селата, ще бъдат спрени от експлоатация. Друга част от сегашните автобуси ще помогне за насищане на разписанията по вътрешноградската транспортна схема, когато здравните мерки във връзка с пандемията отпаднат и икономическият и социален живот се възстанови.

- Тази мащабна инвестиция в електробусите ще оскъпи ли билетите?

- Ние сме наясно, че общественият транспорт е социална услуга и нейната цена е лимитирана от покупателната възможност на ползвателите є. По тази причина с община Бургас винаги сме се ръководели не само от икономически съображения при определяне цената на билета.

Използваме всички резерви,

за да задържим цените на социално поносими нива. Надяваме се скокът в цените на енергоносителите да бъде овладян. На този етап не предвиждаме поскъпване на превозните документи.

- “Животът е едно пътуване” е девизът на “Бургасбус”. Коя е следващата спирка на това пътуване?

- Ние сме създадени да пътуваме, това е нашият смисъл. И ви призоваваме да продължим да го правим с вас, нашите съграждани.

Честит празник!

Желая на своите колеги, на целия колектив на “Бургасбус”, на всички бургазлии здраве и весели празници!