Шефът на НКЖИ: Първо правим пробива под гарата в Пловдив, после ремонтираме Бетонния мост

https://www.24chasa.bg/region/article/10486838 www.24chasa.bg
Здравко Димитров и Красимир Папукчийски натиснаха локомотивна свирка и с това дадоха старт на строителните дейности по пробива под гарата. Снимки: Румен Златански

Пловдивчани ще изпитат затруднения в трафика след 2 г., когато строителството на пробива под гарата навлезе във втория етап

Бетонният мост в Пловдив ще бъде демонтиран и рехабилитиран едва след като бъде направен пробивът под гарата. Новото съоръжение ще свърже бул. "Васил Априлов" и "Македония". Инвестицията е 89 млн. лева, а срокът за завършване на обекта е 3 г.

Това обяви шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски. Той и кметът Здравко Димитров дадоха старт на проекта, като натиснаха локомотивна свирка.

"Говорим не за събаряне на Бетонния мост, а за рехабилитация", допълни Папукчийски. 

Шефът на НКЖИ е категоричен, че ще гледат под лупа как се изпълнява пробивът под гарата, тъй като е "в много тежка урбанизирана среда". Папукчийски връчи строителното разрешение на представител на фирмата изпълнител. Церемонията беше съпроводена с водосвет, отслужен от епископ Арсений, викарий на Пловдивската епархия.

„Това е съоръжение, което ще свърже двата най-големи района на Пловдив – „Централен” и „Южен”. След като завършим и подлеза „Модър – Царевец” и запазим транспортната връзка Бетонен мост, ще имаме по-лек трафик и по-чист въздух”, каза Здравко Димитров. Той призова за малко повече търпение, защото строителството ще създаде и неудобства на пловдивчани.

Според Папукчийски пловдивчани ще изпитат проблеми в трафика при реализацията на втория етап от проекта. Той включва частта между гарата и бул. "Васил Априлов". Това ще стане след две години, допълни шефът на НКЖИ.