11 191 сигнала са получени на" Горещия телефон" на община Стара Загора през изминаващата година, сочи справката на звено "Градска мобилност", съобщиха от пресцентъра на общината. За сравнение - през предходната година сигналите са били малко над 16 хиляди. Спадът се дължи на по-голямата информираност на гражданите за COVID-19 през тази година. Най-вече през пролетта на 2020 г. обажданията са били тъкмо заради пандемията.
Най-много са подаваните сигнали за неправилно паркирани автомобили - 2921, което е близо 30 на сто. На безплатния "Горещ телефон" на общината - 0800 157 37, до 1 ноември, е съобщено за 1598 нарушения на обществения ред, което е 15 на сто от всички обаждания.
През отминаващата година старозагорци са подали над 1039 сигнала, свързани с уличното осветление, и 941 – за чистотата и околната среда. Подават се още съобщения за аварии, проблеми с пътна инфраструктура, бедствия, опасни сгради и съоръжения, инциденти и събития с хора и животни,безстопанствени кучета и др.
Получените сигнали са предадени по компетентност към съответните звена и отдели от община Стара Загора или към други компетентни институции. Близо 1/3 от получените съобщения са били насочени към дежурен в ОДМВР
На всички гражданите е върната обратна информация във връзка с поставените от тях въпроси.