Шофьорите масово карат в средната лента на Околовръстното, като същевременно има и объркващи пътни знаци. Това е вероятната причина според експерта по пътна безопасност Диана Русинова за тежката верижна катастрофа с десет автомобила и два камиона, която затвори на 5 декември за часове Южната тангента на Околовръстното шосе на София в час пик. Трима пострадали са транспортирани за преглед в болнично заведение.
Според Диана Русинова е рано да се каже каква е причината за инцидента. "Най-вероятно или някое от тежкотоварните превозни средства е било засечено, или самите те са спрели по-рязко и не са преценили дистанцията и са причинили верижна катастрофа. Това показва слабата подготовка на българските шофьори и невъзможността да избере правилно лентата на движение", смята тя.
По думите ѝ в Северната скоростна тангента всички масово карат в средната скоростна лента, въпреки че законът изрично казва, че се кара в най-дясната свободна. "На Южната дъга не е кой знае колко по-различно. Освен това има и объркващи пътни знаци. При този вид катастрофа едва ли настилката е причина, водачите просто са неподготвени да шофират по такива пътища. Много е важно да се прецени дистанцията, защото е много по-важно колко бързо спира колата, а не колко бързо върви", заяви пред NOVA NEWS Русинова. И допълни, че хладнокръвието е много важно за един водач.
"Трябва да се повиши качеството на обучение на шофьорите. Ако някой не се чувства сигурен в уменията си, да вземе допълнително часове. Има и хора, които говорят за пътна безопасност, а са с отнети книжки за шофиране след употреба на алкохол", посочи тя.