35 коли участваха в конкурса за елегантност за ретроавтомобили в Силистра (Снимки)

https://www.24chasa.bg/region/article/6437251 www.24chasa.bg
За втора поредна година Силистра бе домакин на Конкурс за елегантност на класически и ретро автомобили „Дръстър“. Снимки: Организаторите на конкурса

За втора поредна година Силистра бе домакин на Конкурс за елегантност на класически и ретро автомобили „Дръстър“. Жители гости на града имаха възможността да се насладят на невероятната красота, елегантност и стил на показаните автомобили.
Участваха 35 автомобила , от които 3 от съседна Румъния. От там е и доайенът - OLDSMOBILE CURVED DASH 6C (1904 г.). Най-младият „участник“ в конкурса бе FIAT X 1/9 BERTONE (1982 г.) на Антон Кръстев. Преобладаваше участието на автомобили с марка MERCEDES и BMW – различни модели и години на производство.

Надпреварата бе в отделни класове, сред които довоенни открити и закрити автомобили с награди „Вятър в косите“ и „Динозаври на пътя“, следвоенни кабриолети, лимузини и купета, както и следвоенни източно европейски автомобили.

Именно такъв автомобил грабна и голямата награда „The best of the show“ - ГАЗ-12 ЗИМ от 1959 година със собственик Иван Чобанов. Била е на близо 150 000 км, когато става негово притежание. "Братушките" твърдят, че именно луксозният седан ЗИМ е първата в света шестместна лимузина. Автомобилът е с дължина 5.5 метра и разполага с изключително солидна и представителна външност. Това е и първият представителен съветски автомобил, пуснат в продажба и за обикновените руски граждани.

И тази година конкурсът бе организиран от Спортен клуб „Българска автомобилна слава“ с председател Кристиян Желев (силистренец родом), който е и директор на организационния комитет, както и на БАК Ретро със съдействието на Община Силистра.
Подобни конкурси се превръщат в място, на което хора от всякакви професии и браншове, обединени около една идея се събират и обменят информация и опит, заяви един от участниците, познат повече от синия екран шеф Виктор Ангелов.

Пред журналисти той призна, че тази година е тук с автомобила на свой приятел - PORSCHE 911 CARRERA 3.0 TARGA от 1976 година, но догодина ще участва с някоя от своите ретро коли. Не скри,че притежава 7-8 автомобила и от соц-епохата и по-западни марки. На тема коли се е запалил покрай баща си, карайки в скута му, без да може да опира педалите – само въртейки волана. Да събираш автомобили и да купуваш отделни детайли за тях , за да стават все по-автентични – това е мания, призна шеф Ангелов. Колкото повече се популяризира едно такова движение толкова по-лесно става намирането на резервни части. Не са непременно скъпи, но изискват много любов и поддръжка. Кулинарията и страстта към старите коли много си приличат, заяви Виктор Ангелов. И в двата случая човек трябва да има отношение към суровината и да търси символика.

В България се провеждат много паради, но конкурс като този е единствения, заяви организаторът Кристиян Желев. Идеята е до няколко години той да стане един от най-бляскавите и най-добре провеждани конкурси в Европа, не само в България. Според него в България има колекционери с много добри колекции, на които биха завидели мнозина. Да си собственик на ретроавтомобил е не просто хоби, а начин на живот, начин на мислене. То е определен стил, категоричен е Кристиян Желев.

Проф. Харалд Лешке бе председател на журито. Той започва като автомобилен дизайнер с Даймлер-Бенц Груп. Пръв асистент на Бруно Сако, който оглавява Даймлер-Бенц Дизайн. От 1993 до 2007г. проф. Лешке оглавява Мерцедес-Бенц Студио за Иновативен Дизайн. Той води проекта „Майбах Екселеро”. През 2007г. стартира „Лешке Дизайн” и се мести в България.

Членове на журито бяха академик професор Сашо Драганов - Професор по индустриален дизайн в Техническия университет, д-р инж. Пуджати Ренато - председател на утилитарната комисия на FIVA, както и член на бодра на ASI – Automotoclub Storico Italiano, Петя Гром - колекционер, историк и писател; Главен секретар на SVAMZ, собственик на един от най-големите частни музеи за исторически мотоциклети в Европа, Небойша Джорджевич - машинен инжинер, автомобилен историк и писател, Овидиу Магуреано - президент на секцията DACIA CLASIC на румънския автомобилен ретро клуб и известен колекционер, Цалиос Констандинос - председател на най-големия гръцки клуб за исторически автомобили Л.Е.К.А.М, утвърдено име и колекционер.

Негови автомобили са изложени в музея за класически автомобили в г. Солун, Едуард Асилелов - колекционер и професионален реставратор, утвърдено име сред гилдията в Русия и Мехмет Куручай - олекционер и реставратор. Активен участник в мероприятията с исторически автомобили в одринска Тракия и основен партньор на Рали Марица.

След конкурса ретро автомобилите бяха разположени сред естествената зеленина и очарование на Дунавската градина, което още повече подчерта техния чар и вечна класика.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Омерзен съм! Това коментира пред "България Днес" Свилен Максимов, бившият съпруг на убитата русенска журналистка Виктория Маринова, по повод разкритията на разследващите за бруталните гаври на душманина й. Вчера стана ясно, че обвинителният акт срещу 21-годишния Северин Красимиров е внесен в съда. Той ще се изправи пред Темида по 3 обвинения -

Бившият футболист на "Арсенал" и "Ливърпул" Джърмейн Пенант се раздели окончателно със съпругата си Алис Гудуин. Новината за краха на брака им разкри самият той. Спортистът и моделката така и не успяха да поправят пукнатините във връзката им след неговото участие във "ВИП брадър". Там Пенант имаше горещ флирт с една от съквартирантките си.

Пореден пример на нагло паркиране засне столичанин, който сигнализира за това в социалните мрежи. Този път шофьорът на скъп немски автомобил се беше настанил върху разделително островче в близост до оживено кръстовище в