35 коли участваха в конкурса за елегантност за ретроавтомобили в Силистра (Снимки)

https://www.24chasa.bg/region/article/6437251 www.24chasa.bg
За втора поредна година Силистра бе домакин на Конкурс за елегантност на класически и ретро автомобили „Дръстър“. Снимки: Организаторите на конкурса

За втора поредна година Силистра бе домакин на Конкурс за елегантност на класически и ретро автомобили „Дръстър“. Жители гости на града имаха възможността да се насладят на невероятната красота, елегантност и стил на показаните автомобили.
Участваха 35 автомобила , от които 3 от съседна Румъния. От там е и доайенът - OLDSMOBILE CURVED DASH 6C (1904 г.). Най-младият „участник“ в конкурса бе FIAT X 1/9 BERTONE (1982 г.) на Антон Кръстев. Преобладаваше участието на автомобили с марка MERCEDES и BMW – различни модели и години на производство.

Надпреварата бе в отделни класове, сред които довоенни открити и закрити автомобили с награди „Вятър в косите“ и „Динозаври на пътя“, следвоенни кабриолети, лимузини и купета, както и следвоенни източно европейски автомобили.

Именно такъв автомобил грабна и голямата награда „The best of the show“ - ГАЗ-12 ЗИМ от 1959 година със собственик Иван Чобанов. Била е на близо 150 000 км, когато става негово притежание. "Братушките" твърдят, че именно луксозният седан ЗИМ е първата в света шестместна лимузина. Автомобилът е с дължина 5.5 метра и разполага с изключително солидна и представителна външност. Това е и първият представителен съветски автомобил, пуснат в продажба и за обикновените руски граждани.

И тази година конкурсът бе организиран от Спортен клуб „Българска автомобилна слава“ с председател Кристиян Желев (силистренец родом), който е и директор на организационния комитет, както и на БАК Ретро със съдействието на Община Силистра.
Подобни конкурси се превръщат в място, на което хора от всякакви професии и браншове, обединени около една идея се събират и обменят информация и опит, заяви един от участниците, познат повече от синия екран шеф Виктор Ангелов.

Пред журналисти той призна, че тази година е тук с автомобила на свой приятел - PORSCHE 911 CARRERA 3.0 TARGA от 1976 година, но догодина ще участва с някоя от своите ретро коли. Не скри,че притежава 7-8 автомобила и от соц-епохата и по-западни марки. На тема коли се е запалил покрай баща си, карайки в скута му, без да може да опира педалите – само въртейки волана. Да събираш автомобили и да купуваш отделни детайли за тях , за да стават все по-автентични – това е мания, призна шеф Ангелов. Колкото повече се популяризира едно такова движение толкова по-лесно става намирането на резервни части. Не са непременно скъпи, но изискват много любов и поддръжка. Кулинарията и страстта към старите коли много си приличат, заяви Виктор Ангелов. И в двата случая човек трябва да има отношение към суровината и да търси символика.

В България се провеждат много паради, но конкурс като този е единствения, заяви организаторът Кристиян Желев. Идеята е до няколко години той да стане един от най-бляскавите и най-добре провеждани конкурси в Европа, не само в България. Според него в България има колекционери с много добри колекции, на които биха завидели мнозина. Да си собственик на ретроавтомобил е не просто хоби, а начин на живот, начин на мислене. То е определен стил, категоричен е Кристиян Желев.

Проф. Харалд Лешке бе председател на журито. Той започва като автомобилен дизайнер с Даймлер-Бенц Груп. Пръв асистент на Бруно Сако, който оглавява Даймлер-Бенц Дизайн. От 1993 до 2007г. проф. Лешке оглавява Мерцедес-Бенц Студио за Иновативен Дизайн. Той води проекта „Майбах Екселеро”. През 2007г. стартира „Лешке Дизайн” и се мести в България.

Членове на журито бяха академик професор Сашо Драганов - Професор по индустриален дизайн в Техническия университет, д-р инж. Пуджати Ренато - председател на утилитарната комисия на FIVA, както и член на бодра на ASI – Automotoclub Storico Italiano, Петя Гром - колекционер, историк и писател; Главен секретар на SVAMZ, собственик на един от най-големите частни музеи за исторически мотоциклети в Европа, Небойша Джорджевич - машинен инжинер, автомобилен историк и писател, Овидиу Магуреано - президент на секцията DACIA CLASIC на румънския автомобилен ретро клуб и известен колекционер, Цалиос Констандинос - председател на най-големия гръцки клуб за исторически автомобили Л.Е.К.А.М, утвърдено име и колекционер.

Негови автомобили са изложени в музея за класически автомобили в г. Солун, Едуард Асилелов - колекционер и професионален реставратор, утвърдено име сред гилдията в Русия и Мехмет Куручай - олекционер и реставратор. Активен участник в мероприятията с исторически автомобили в одринска Тракия и основен партньор на Рали Марица.

След конкурса ретро автомобилите бяха разположени сред естествената зеленина и очарование на Дунавската градина, което още повече подчерта техния чар и вечна класика.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Синът на покойния израелски президент и Нобелов лауреат за мир Шимон Перес Хеми представи книгата му "Няма място за малки мечти" в Националната библиотека в София. Хеми дойде в България специално за представянето на световния бестселър на баща си, който се издава на български от КК "Труд". "Баща ми казваше на всички деца да не слушат родителите и

Богаташко рали в центъра на София събра очите на минувачи, видя "България Днес". Братя Диневи с техните охранители, бившият заместник-външен министър Милен Керемедчиев с фамозния "Астън Мартин" и Крум Дончев с "Порше" бяха сред участниците в зрелищната надпревара, в която не липсваха и знойни моделки по секси облекло.

Не са много хората, които могат да познаят Васил Иванов-Лучано. Небезизвестният бивш министър на спорта видимо се е посъстарил и прегърбил, видя "България Днес". Макар и елегантно облечен и с кърпичка в джоба на сакото, някогашният министър не прилича на себе си. На 8 юни Лучано чукна 55 години.