С първи спонсор, засега единствен, се сдоби фондация "Пловдив 2019", която подготвя града за европейска столица на културата. В апликационната книга са записани 7,5 млн. евро от спомоществуватели. Засега само пловдивска компания за външна реклама е предложила услугите си. Тя не дава пари, а ще рекламира престижната титла в осем областни града. Това са Пловдив, Варна, Бургас, София и Велико Търново. Още в началото на декември на ключови билбордове жителите на тези градове ще могат да видят билбордове с проекта и логото. Кампанията ще продължи в следващите 2 г., обяви Кирил Велчев, изпълнителен директор на общинската фондация "Пловдив 2019".
Спонсорът е оценил дарението си за 2018 г. на 200 000 лева. То включва 550 показвания за 26 рекламни периода. Компанията сключи договор с фондацията, с който дарява и 19 броя рекламни съоръжения. Те щели да бъдат поставени на централни пешеходни зони и на входните артерии на Пловдив.
В първата седмица на декември на ул."Железарска" ще светне и първият билборд, на който ще бъде представено рекламно видео на "Пловдив 2019".
"Спонсорите са изключително важни за успеха на всяка Европейска столица на културата. Важно е да се знае, че годината преди титлата, е стратегическа", каза Кирил Велчев. Насърчаването на публично-частното партньорство с участието на компании от различни сфери, е също част от дейностите, които "Пловдив 2019" иска да реализира.
Екипът на фондацията разработил различни нива на спонсорство и в момента се водели финални преговори с търговски дружества. Те щели да бъдат обявени скоро.
Засега спонсор, който да осигури финансиране в кеш, нямало.