За трети път силистренци излязоха на протест срещу преминаването на тежкотоварни камиони през града и блокираха за час движението на автомобили, на изхода на Силистра. Трета година тировете образуват километрични опашки по една от централните улици, изчаквайки да преминат границата с Румъния. Гражданите настояват трафика в посока Румъния да бъде изведен извън града. Проблем за хората са денонощния шум и изгорелите газове. Страхуват се да пускат децата си на училище сами, заради опасността от пътни инциденти. Няма кошчета за отпадъци, няма и химически тоалетни.
И днес протестиращите настояваха да се пусне отново в експлоатация построения с европейски средства, преди години, фериботен комплекс. Вариант според тях е и промяната в категорията на ГКПП "Силистра" и тя да стане туристическа, като по този начин ще бъде забранено преминаването на камиони над три тона и половина. Така както е с новия ГКПП "Кайнарджа-Липница".
И ако преди през Силистра са минавали по 35 000 тежкотоварни автомобила годишно, то от 2016-та насам техният брой е два пъти повече.
И от това не печели нито Силистра, нито хората, които живеят тук и са подложени на този терор. Печалбата е изцяло за румънската страна и за собствениците на фериботните платформи, които превозват камионите през Дунав.
Трафика на тирове се увеличи, след като бе намалена таксата за преминаване и бе уеднаквена с тази на Дунав мост. Така онези камиони, чиято дестинация е от Турция към Румъния, Украйна и Молдова предпочитат да минат през Силистра.
До момента има вече три ПТП-та с тежкотоварни камиони в региона. Тир се обърна на оживено кръстовище в Силистра, а други два се удариха извън пределите на града.
До момента поведението на държавни и местни власти показва, че воля за решаването на този проблем няма. Рядкост са санкциите и за нарушителите на поставените пътни знаци, забраняващи спирането на камионите през деня по един от главните булеварди, водещ към границата.
За управниците ни спасителната мантра е, че построяването на Дунав мост при Силистра ще реши генерално проблемът.
Мост все още няма, но за сметка на това камиони има достатъчно, особено в онези дни от седмицата, когато няма обявен протест.
И днес случайно или не тировете липсваха, както и при провеждането на предишните два протеста.