Ангелкова пред Младежи ГЕРБ: Туризмът стана силен коз за България

https://www.24chasa.bg/novini/article/7033773 www.24chasa.bg
Николина Ангелкова във Варна Снимка: ГЕРБ

През последните години туризмът се утвърди сред водещите икономически сектори и се нарежда сред факторите за растеж на икономиката ни. Той създава около 13% от брутния продукт на България. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред над 250 младежи от цялата страна по време на 11-ия летен университет на МГЕРБ „Само истината, НЕ на фалшивите новини“. Министър Ангелкова изнесе лекция на тема „Туризмът – силният коз в ръцете на България“. Тя благодари на премиера Бойко Борисов и на кабинета за усилията да бъде приоритизиран туризмът на национално ниво, за което свидетелстват и постигнатите резултати - плод на партньорството между държавата, общините и бизнеса, съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ.

Над 5,2 млн. чуждестранни туристи са посетили страната ни през периода януари-юли на 2018 г., което е ръст от 6,9% спрямо същия интервал на 2017 г., посочи министър Ангелкова и допълни, че приходите от международен туризъм през първите 6 месеца на 2018-а са 1,3 млрд. евро, като нарастването е още по-високо - 9,7 на сто. Тя прогнозира около 7 процента ръст в сектора през тази година, като обърна внимание, че само през юли общият брой туристически посещения на чужденци у нас надвишава 1,6 млн. и се отчита увеличение от близо 3% в сравнение с юли 2017 г.

Има и проблеми, сред тях е дефицитът на кадри, отбеляза министър Ангелкова. За да може трайно да се реши въпросът, разчитаме на дуалното обучение и необходимостта в образователните програми да бъдат заложени потребностите на бизнеса. В тази връзка стартираме пилотна инициатива съвместно с Министерството на образованието и науката за създаване на Център за квалификация и преквалификация на кадрите в туризма. Работим активно и с професионалните гимназии по туризъм. Искаме тези млади хора да останат в България, за да се реализират кариерно именно тук, подчерта тя.

Министър Ангелкова изтъкна още, че има нужда държава, кметове, бранш да работят още по-активно заедно не само в тази посока, но и за насърчаване развитието на сектора по места. Създадохме 9 организации за управление на туристическите райони. Варненската беше една от първите, между тях са още Родопи, Рила, Пирин, Южно Черноморие, припомни министър Ангелкова и изрази увереност, че до края на годината ще бъдат учредени и останалите.

Николина Ангелкова изтъкна значението и на маркетинговата политика на ведомството, която е пряко свързана с надграждането на постигнатите успехи. Продължава промотирането на България по световни медийни и информационни канали, като приоритет е поставен върху дигиталните форми. Предвидени са различни видове телевизионна, радио- и печатна реклама, разработване на ново съдържание и популяризиране в онлайн каналите на CNN, BBC, Euronews, National Geographic и Travel Channel. През следващата година се планира актуализация и оптимизиране на функционалността на националния туристически портал www.bulgariatravel.org, развиване на профилите на Министерството на туризма в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube и използването им за промотиране на бранд България, бе посочено в изказването.

През миналата година Министерството на туризма беше сред първите институции, което разработи услуга с възможност за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Вайбър. Тя е съвместен проект на Министерството на туризма и iLoveBulgaria. В тези маркетингови активности сме заложили инициативи за промотиране на възможностите за туризъм и на вътрешния пазар. Планираме популяризирането на новите балено- и СПА дестинации, които министерството разработва, както и на винено-кулинарните дестинации, които се създават по съвместен проект между Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите, подчерта министърът.

Министър Ангелкова поясни, че се работи по съвместни кампании с водещите туроператори като Томас Кук и ТУИ Груп на 12 целеви европейски пазара. Предвижда се участие на водещи международни туристически изложения, форуми и други събития в чужбина през следващата година. Очаква се чрез тях да се постигне 8,5% ръст в броя на туристите през 2019 г. и да се запази тенденцията за ръст на туристическите посещения от всички водещи пазари.

По време на лекцията си министър Ангелкова постави фокус и върху законодателните инициативи на ведомството, които също са много активни. Сред най-важните е статутът на националните курорти, групирането на плажовете и създаването на туристически инспекторат като звено за последващ контрол в сектора, посочи тя. Продължаваме и с административната реформа за облекчаване на бизнеса и гражданите, след като 19 вида документа вече отпаднаха от системата на туризма. За съжаление все още откриваме чести нарушение на нормативните изисквания, но проверките ни са постоянни и сме безкомпромисни към нарушителите, категорична бе министърът. Тя даде примери с недобросъвестни бизнесмени, които разполагат нерегламентирани обекти на плажовете, но с въвеждане на по-сериозни глоби тази практика според нея ще бъде спряна.

Фактът, че България става взе по-предпочитана и качествена туристическа дестинация за четири сезона, се доказва и от нарастващия инвеститорски интерес на големи вериги като Marriott, Hyatt Regency, Four Seasons, които вече изграждат свои обекти у нас или имат готовност да го направят – както по Черноморието, така и във вътрешността на страната, обобщи министър Ангелкова.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

ЦСКА 1948 ще доиграе сезона във Втора лига и най-вероятно ще приключи съществуването си. Това разкри "Спортал". На проведеното събрание на клубните акционери е станало ясно, че перспективите пред "червените" не са добри. Футболистите ще завършат сезона. След това ще има нова сбирка, за да се реши окончателната съдба на клуба.

Димитър Бербатов не би се кандидатирал да управлява българския футбол, ако не е напълно готов за това. "Имам много амбиции, свързани с различни неща - каза той пред NOVA. - Да ръководиш целия футбол наистина трябва да си много готов. Да знаеш къде отиваш, как ще действаш, хората, с които ще работиш, защото не може да си сам. Да имаш съмишленици.

Жена е новият изпълнителен директор на Висшата лига. Сузана Динидж ще застане на поста от началото 2019-а. Тя ще замени Ричард Скъдамор, който бе начело на Премиършип 19 години. Динидж се превръща в първата жена, която заема толкова важен ръководен пост във футбола. Това на практика я превръща в най-могъщата жена във футбола и в британския спорт.