Парламентът забрани анонимните акционери
12.09.2018 20:55; Мария МилковаДават на прокуратурата фирми, ако не сменят акции на приносител с поименни
Да няма анонимни акционери във фирмите - това предвиждат промени в Търговския закон, приети от парламента в сряда.
С текстовете се отменят акциите на приносител, които трябва да се заменят с поименни. Промяната се прави, за да се идентифицира собственикът, защото с тези на приносител смяната на собственик била много лесна, а в Търговския регистър липсва информация за това кой упражнява властта с тях, е посочено в мотивите.
След влизането в сила на закона дружествата ще имат 9 месеца, за да изменят уставите си и да заменят акциите само с поименни. Компаниите ще трябва да водят и книги за акционерите и да ги предоставят в Търговския регистър.
Агенцията по вписванията ще изпрати на прокуратурата списък с дружествата, които не са изпълнили изискванията, 2 месеца след упоменатия срок.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.
-
Зависимостта, наречена любов, действа като наркотик и може да застигне всеки + тест
-
Учени открили клетки, борещи всички вируси на грипа
-
Райна Кабаиванска идва в България за премиерата на “Трубадур”
-
Тир блъсна и уби мъж край Хасково
-
Георги излъгал полицай, че роднините му са на погребение, те - посечени под матрака (Обзор)
-
Русия остава без евтини автомобили
-
Христо Димитров: Чисто новата тв “Българе” тръгва на 26 февруари (Видео)
-
Победителят в конкурса “Пролет” на БНР ще пее в “Евросоник”
-
Журналисти на свободна практика отидоха при БСП за едно, а (не) се разбраха за ЦИК
-
20 канадски тв канала излъчват интервюта на Наталия Гуркова
-
Чурнализъм, или как се създава ленива (фалшива) журналистика
-
Духовникова е профайлър, Карамазов - смолянски следовател, в "Дяволското гърло"
-
Dentsu Digital Camp 2019 представя разрушителната сила на трансформацията като средство за устойчиво бизнес развитие
-
3,8% ръст на рекламата през 2019 г., 6,9% - за България
-
Онлайн и преса - най-доброто съчетание за реклама през 2019-а
-
Божана Кацарова от “Мастършеф” направи рекламна агенция за храна
-
Милена Ташева е новият партньор в дигиталната агенция BookMark
-
Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.