Влаковете в метрото - без нужда от машинисти през 2020 г.

https://www.24chasa.bg/region/article/7953733 www.24chasa.bg
СНИМКА: Десислава Кулелиева

Предстои нова инспекция на метрото другата седмица. В това няма нищо лошо, тъй като финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура" и това е един от най-проверяваните обекти. Това каза директорът на "Метрополитен" инженер Стоян Братоев, цитиран от БНТ

"Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", каза още инженерът.

Той обясни, че не се е забавило пускането на третия лъч и всичко е в срокове.

"В момента изграждаме два участъка, всеки участък е обособен на определени позиции, строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа", добави той.

По думите му централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. "А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури", обясни инж. Братоев.

Той разказа, че третата линия като геоложки условия е била много трудна - много подземни води, слаби почви. "90% от метрото в София в момента е под нивото на подземните води. На третата линия е още по-тежко, тъй като тя е по-дълбока, там водният стълб е по-голям. Най-тежко беше на станцията на НДК", отбеляза той.

"Влаковете се движат максимум с 80 км в час, и при тези скорости на пътуване средната скорост на придвижване на пътниците е 38-40 км/ч. С лека кола в София средната скорост е 20-24 км/ч. Софиянци дневно икономисват над 110 000 човекочаса от това, че ползват метрото", заяви директорът на "Метрополитен".

На въпрос ще има ли влакове без машинисти той отговори, че има 4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака.

"При третата линия машинистът има изключително малко функции, но е обучен да може да поеме в екстрена ситуация управлението на влака, така че в момента върви обучението на машинисти. С добавка софтуер и хардуер влаковете може да се движат без машинисти", обобщи инж. Стоян Братоев.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Под наем е обявена луксозната резиденция на Евелин Банев-Брендо, показа проверка на "България Днес". Две години след мистериозното изчезване на осъдения в три държави "кокаинов крал" ултраскъпата му къща си търси нови обитатели, става ясно от обява в близка до него агенция за недвижими имоти. Исканата цена за наем е умопомрачителните 6000 евро (12

Надя Панкова Използването на дезинфектанти по време на коронаистерията е намалило с 50% проявите на други заразни болести извън COVID-19. Това обяви вчера доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, организиран по темата коронавирус съвместно с Националната пациентска организация и БЧК. "Докато няма лекарство или ваксина

С маска от собствената си кола излиза бившата депутатка от НДСВ Антония Първанова, видя зоркото око на "България Днес". За да свърши свои делови ангажименти, тя залага на лятна визия. Въпреки критиките, които имаше към мерките заради вируса, Първанова стриктно ги спазва. СНИМКИ: "България