Не можаха да спасят "Меден рудник" от скъпия "паяк"

https://www.24chasa.bg/region/article/8121845 www.24chasa.bg
Красимир Калудов от СЕК предложи да се открие наказателен паркинг и в к-с "Меден рудник", но не бе прието. Колегите му от групата се появиха на сесия с жълти жилетки в знак на солидарност с протеста на ресторантьорите срещу НАП.

Бургаският комплекс "Меден рудник" ще плаща за "паяк" по най-скъпата тарифа от 72 лв. с ДДС за освобождаване на неправилно паркирал автомобил от наказателния паркинг. Таксите бяха увеличени на заседание на общинския съвет днес по предложение на зам.кмета по финанси Красимир Стойчев с мотива, че не са променяни от 8 години, а заплати, горива и разходи по подръжката на "паяка" са се увеличили. Докладната бе подкрепена с 34 гала, 12 бяха против, а двама се въздържаха.

Таксата от 72 лв. ще важи и за Сарафово и Долно Езерово. Причината е, че са най-отдалечени от наказателния паркинг зад Трета поликлинака и репатриращият автомобил харчи повече средства в двете посоки.

За разлика от тях в Зона I, в която влизат Централна градска част, "Лазур", "Зорница", "Братя Миладинови" и "Възраждане" общинският съвет гласува санкция от 55,20 лв. 62,40 лв. с ДДС ще плащат нарушителите в к-с "Славейков", "Изгрев", "Победа" и "Акациите", които сформират зона II.

за да се намали таксата в Зона III, в която попада "Меден рудник", Красимир Калудов от СЕК излезе с предложение да се открие наказателен паркинг в комплеса, но предложението му не бе прието. Шефът на общинското предприятие "Транспорт" Андрей Рунчев обясни, че такава идея била обсъждана и преди, но общината се отказала, тъй като изграждането му било нерентабилно и щяло да й коства допълнителни разходи по поддръжка, сигурност и заплати за назначаването на нови служители.

Без подкрепа остана и предложението на Живко Господинов от БСП, които поиска да се увели от 15 на 25 лв. наказателната скоба за автомобили, за да не се вдигат таксите за "паяка".

Живко Табаков от ДБГ пък призова общината за по-голяма прозрачност при изразходването на събраните средства от "синята" и "зелена" зона в Бургас и от репатрирането на автомобилите.