Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на магистрала "Струма" (Снимки)

https://www.24chasa.bg/region/article/8201900 www.24chasa.bg
Снимки: АПИ

Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка, посочват от агенция "Пътна инфраструктура".

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS
кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала
„Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и
националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014- 2020 г.

Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.

Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва
изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене.

Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия.

При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира
движението по първокласния път Е79 София – Кулата.
Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.

Прокопани са първите 400 м от тунела

Прокопани са първите 400 м от тунела

Прокопани са първите 400 м от тунела

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Пролетта пукна и Катето Евро посади реколтата! Обичаната актриса грабна малка мотика и започна да копае из двора си в Кокаляне. Майката на водещия на "Преди обед" Александър Кадиев, зася български домати и зелен лук. Катето не обича да слага на трапезата купешки зарзават. От няколко години актрисата сее плодове и зеленчуци

„Май изкарах коронавируса. Не мога да съм сигурен, защото не съм се изследвал. Два дни бях на легло. Имах няколко от характерните симптоми“. Това призна Башар Рахал. Актьорът започва да се чувства зле след посещение в Тайланд. „Тялото ме болеше адски много. Никога не съм се чувствал така. Единият ден спах повече от 18 часа

Градският транспорт в София е с ново работно време от днес. Последните курсове на автобусите и тролеите са до по-рано, а три линии временно се закриват. Проверка на „България Днес” показа, че по някои трасета последните рейсове ще потеглят в доста ранен час – около здрачаване. Официално от Центъра за градска мобилност съобщиха