Докладна записка са входирали общинските съветници от ГЕРБ в Силистра, с която ще искат временно спиране движението на тежкотоварни автомобили по улиците в града, водещи до граничния пункт с Румъния. Това съобщи днес на брифинг председателят на местния парламент д-р Мария Димитрова.
Това ограничение ще трябва да бъде в сила до пускането в експлоатация на изградения преди години фериботен комплекс, който ще пренасочи трафикът на камиони извън града.
Решението, което предстои да се вземе, на предстоящата сесия на Общинския съвет ще бъде разпратено до всички институции имащи компетенция по въпроса. Държавата е тази, която ще трябва да облече в правна рамка искането на силистренци тормозът от тежкотоварните автомобили, продължаващ пета година да спре, заяви областният управител Ивелин Статев.
Разбираме, че мерките са драстични, но е дошло време и водещо за нас е желанието на гражданите, коментира Тодор Тодоров, член на Изпълнителната комисия на ГЕРБ и областен лидер на партията в Силистра. Положението вече е нетърпимо, допълни той, имайки предвид провелия се в неделя седми протест.
Зам.-кметът по териториалното устройство инж. Тихомир Борачев не скри, че през цялото време на плещите на Общината е паднал ангажиментът да разчиства боклуците, които шофьорите на камионите оставят влизайки в града по целия маршрут до ГКПП.
Влизайки в сила на решението АПИ ще монтира знаци за забраната, а полицейски патрули ще отклоняват движението на тежкотоварните автомобили към други гранични пунктове. Като най-близките са Кардам и Русе.
С проблема и решението му бил запознат и лично премиерът Бойко Борисов.
Според участниците в брифинга целта на крайните мерки е румънската страна най-после да обърне внимание на апелите на силистренци. До месеци се очаква отново да заработи Фериботният комплекс, който да поеме тежкотоварния трафик. Имаме едно функциониращо съоръжение, нужно е институциите да направят нужната организация и за осигуряванетонапревозвач, заяви областният управител Ивелин Статев.
Факт е, че изграждането на мост Силистра-Кълъраш е другото решение на проблема. И това е тема, която е спечелила не едни избори в региона. В годините от 2005-та до 2010-та се говореше за инвеститори от Оман, Китай, Испания, Русия и Португалия.
Въпреки това, след няколко първи копки, по царско време – през 2007 г., бе открит нов ГКПП край р. Дунав, с подходен път, свързващ прехода с републиканския път Русе – Силистра. Изградени бяха и околовръстни трасета. Проектът по изграждане на фериботния комплекс бе финансиран по програма ФАР – Трансгранично сътрудничество.