Областният управител Ваня Събчева на Ловеч и кметът на община Летница Красимир Джонев проведоха работна среща с директора на Консорциум "Аркад" в България Юрий Швецов, които изграждат трасето на "Балкански поток" в област Ловеч. Това съобщиха от пресцентъра на областната управа. Целта била да се информират за хода на строителните дейности по изграждането на участък 5, както и да се обсъдят въпроси, които вълнуват местните земеделски стопани. В срещата участвали и Пламен Трифонов, специалист "Инвеститорски контрол" в отдел "Управление на ключови проекти за разширение и междусистемна свързаност" на "Булгартрансгаз", и председателят на общинския съвет Андрей Моврадинов.
"На трасето работи екип със специалисти и работници от Италия, Гърция, Сърбия, Украйна, Турция, Русия, Румъния, Германия, като се спазват всички противоепидемични мерки, разработени от правителството на България. Работниците и служителите ни след влизане в страната по време на пандемията бяха карантинирани и тестувани според правилата, като се постарахме работата да няма прекъсване", подчертал Швецов. Той представил работата на екипа си и казал, че се работи усилено за спазване на всички срокове за изграждането на цялото трасе, в това число и участък 5 да е завършен до есента.
Да се намери баланс между работата на строителите и земеделските производители в общината, за да могат и те да имат достъп до полетата си поискал кметът на Летница. При пълно разбиране незабавно бил начертан план, който да удовлетворява и двете страни, като земеделските собственици, които също присъствали на срещата, съдействали за това. Били определени трасета, през които те ще могат да преминават без да затрудняват работата на мащабния строителен обект.
След работната част Събчева и Швецов посетили и работната площадка. Целият процес на изграждане бил подробно разяснен, като се акцентирало, че тръбите се полагат дълбоко в земята, за да не се нарушават вече изградените пътища. "Заварките се полагат изключително точно и прецизно, като изпитания за отличното им качество се извършват два пъти - с рентген и ултразвук, след което се полага изолация. Не можем да си позволим никаква, абсолютно никаква грешка, защото това ще създаде огромни проблеми при експлоатацията на съоръжението. Затова сме изключително прецизни в работата си и на обекта работят само специалисти, доказали се с експертизата си", обяснил Швецов. Той подчертал, че работата на обекта отговаря на всички законови изисквания по отношение на спазване на трудовата дисциплина и условията за безопасност на работниците.
На срещата станало ясно, че вече се работи по десетте участъка от трасето.