Koмпанията “Алфабет/Гугъл” пречи на плановете на европейските медийни компании да блокират събирането на данни за техните читатели в опит да се намали доминацията на техногиганта в онлайн рекламата, предаде Ройтерс, позовавайки се на седем участници в преговорите.
Издателите се надявали да използват мерките за поверителност на данните, които влизат в сила на 15 август, за да не позволят на “Гугъл” да съхранява информация за читателите. Този преференциален достъп до данните позволява на компанията да доминира пазара, пълен с рекламодатели, които се нуждаят от тази информация, за да могат да се прицелват в потенциални клиенти. От “Гугъл” заявили, че ще спрат приходите от реклами за издателите, ако те опитат да ограничат събирането на данни. Преговорите продължават, но “Гугъл” има по-силна позиция, тъй като доминира в достъпа до рекламодателите в рамките на глобалния пазар на стойност 100 милиарда долара годишнo, отбелязва Ройтерс.