
Ситуацията на летището във Варна е изключително динамична, постоянно има анулации от редица авиокомпании. Полетите, които се обслужват все още на летището, са публикувани в разписанието на интернет сайта на аеропорта. Ако полетът не присъства в разписанието, значи няма да се изпълнява, съобщиха за “24 часа” от пресцентъра. В сградата на летището се допускат само пътници.
Анулираните полети са следните:
Полетите от/до Тел Авив на Bulgarian Air Charter в периода април – юни са анулирани.
Полетите до Анталия от началото на април до началото на май на SunExpress също.
На Турските Авиолинии - на 30 и 31 март, са анулирани.
България Ер също е анулирала полети на 28 и 30 март; на 4, 6, 11 и 13 април.
Австрийски авиолинии – от 17.03-12.04.2020
Всички полети на Siberia (S7) от края на март до края на май също са анулирани, днес този период бе удължен до края на месец септември (27.09.)
Norwegian Air – 04.04.-11.04.2020
Wizz Air има няколко анулации до Тел Авив, Меминген, Дортмунд, Париж – но са само няколко полета през периода 30.03-03.04.
Авиокомпания NordStar (Y7) също има отменени полети по направление Варна - Москва и обратно.
Bulgaria Air Charter има анулации до Малта през месец април.
Летище Варна има готовност да реагира при сигнал за инфекциозно заболяване, както и да изпълни стриктно всички препоръки и указания на съответните български и световни здравни власти. От началото на кризата, Летище Варна поддържа пряк контакт с отговорните здравни органи, упражнява непрекъснат мониторинг на ситуацията и е мобилизирано да реагира 24 часа в денонощието.
Летище Варна поддържа непрекъснат двустранен контакт с компетентните длъжностни лица от РЗИ Варна, както и провежда регулярни срещи със заинтересованите служби: Летищни оперативни ръководители, представители на Гранична полиция, Митница, ПЗПБН и РЗИ,като за целта е сформиран Кризисен щаб по превенция разпространението на COVID-19. Съвместната работа с компетентните длъжностни лица от РЗИ Варна и ГПУ Летище Варна включва регистриране на всички пристигащи пътници в системата за граничен контрол и допълнително събиране на информация чрез анкетни карти за пристигащи от рискови дестинации пътници.
В отговор на същата заповед, в терминал 2 салон „Пристигащи“ преди пункта за гранична проверка има налична инсталирана термо камера, която се обслужва от специализирани екипи от РЗИ, съобразно разписанието на кацащите полети и съответния риск асоцииран със страната на произход.
Осъществява се непрекъсната комуникация и с авиокомпаниите, които обслужва летище Варна за по-добър контрол и информираност от двете заинтересовани страни. Осигурени са предпазни средства за службите на летището, както и други необходими материали, устройства и средства за управляване на кризата COVID-19.
Взети са редица мерки с цел справяне с разпространението на COVID-19 вкл. засилен режим на почистване и дезинфекция, регулярно проветряване и почистване на помещенията и транспортните средства, разделение на пътниците от пристигащи полети от високо-рискови дестинации и недопускане на непътуващи лица в терминалите на летището.