Наскоро стана ясно, че най-великият дизайнер на коли във Формула 1 някога – Ейдриън Нюи, ще напусне "Ред Бул", за да отиде в "Астън Мартин" срещу солидната сума от 120 милиона евро.
Основният акционер в отбора, Лорън Строл, сподели, че никога не е бил по-сигурен в своя покупка.
В интервю при представянето на дизайнера, милиардерът Строл дори си позволи да каже, че сделката е доста изгодна за отбора, заради всичко, което носи Нюи.
Строл вече е инвестирал стотици милиони в отбора, като построи чисто нова база до пистата "Силвърстоун", а сега, след като напълни целия екип с големи имена, Нюи може да се смята за черешката на тортата.
Какво въздействие може да има Нюи върху отбора?
Репутацията на Нюи е толкова голяма, че говори сама за себе си. Той е спечелил 13 шампионата при пилотите и 12 титли при конструкторите за три различни отбора в продължение на 30 години.
Независимо дали се присъединява към "Уилямс" през 1990 г., "Макларън" през 1997 г. или "Ред Бул" през 2005 г., присъствието на Нюи е в основата на всеки период на доминация.
Доказателството за силното влияние на Нюи вече може да се види в отсъствието му от "Ред Бул" тази година.
За последно Нюи беше включен в отбора на "Ред Бул" по време на състезанието в Маями, което беше в началото на сезона.
Оттогава той се занимава с разработката на суперколата RB17, докато Верстапен и компания значително понижиха резултатите си през последните месеци.
Вероятно ще загубят титлата при конструкторите от "Макларън", а Макс Верстапен дори започна да изразява загриженост относно потенциалната загуба на титлата при пилотите, въпреки сегашната си преднина от 62 точки.
Не всичко може да се дължи на отсъствието на Нюи, разбира се, но част от очевидната липса на разбиране в "Ред Бул" за това как да коригират проблемите на колата си със сигурност ще се отрази.
Нюи съчетава невероятно разбиране за аеродинамиката с ненадминат опит и проницателност като състезателен инженер.
Основната причина Нюи да напусне "Ред Бул" беше неговото недооценяване през последните години за успехите на отбора.
Дизайнерът неколкократно заяви, че голяма част от успехите се дължат на него, но "Ред Бул" постоянно отхвърляха тези твърдения.
Как би се вписал в "Астън Мартин"?
Нюи ще започне работа в отбора през март догодина, като се очаква да работи върху колата за 2026 г., тъй като през януари 2025 ще бъдат пуснати новите правила за аеродинамиката за бъдещите сезони.
„Това ще бъде случай да се справя възможно най-бързо и също толкова важно – да опозная всички тук възможно най-бързо и как да извлечем най-доброто един от друг", каза той.
Очаква се догодина "Астън Мартин" да има известен скок в представянето си, но големите надежди ще бъдат за сезон 2026.