
28 държави от 54 приключиха европейските клубни турнири преди елиминационната фаза. За съжаление, за пореден сезон и България е сред тях.
Най-зле е Украйна, която имаше петима участника, но всички се прибират у дома с поглед към вътрешното първенство. С по четирима бяха Израел, Хърватия, Словакия, България, Азербайджан, Молдова, Армения, Латвия, Косово, Финландия, Казахстан, Фарьорски острови, Малта, Северна Ирландия, Литва, Естония, Албания, Люксембург, Уелс, Грузия и Беларус. С трима представители започнаха Черна гора, Северна Македония, Андора и Гибралтар, а с по един - Лихтенщайн и Сан Марино. Както е известно, Русия не участва в турнирите заради санкциите за войната в Украйна.
Така до момента заемаме 27-ото място в ранглистата за следващия сезон, като обаче може да ни задмине Словения, която остава с два отбора в елиминациите на трите турнира.
Единствените две държави, които не са не загубили отбор, са Англия (7) и Белгия (5). Това означава, че англичаните отново ще имат допълнително място в Шампионската лига и за следващия сезон.
Очакваното от всички фенове на футбола се случи на жребия в Нион. Един от двата най-скъпи отбори в света - “Манчестър Сити” и “Реал” (Мадрид) няма да играе на 1/8-финал този сезон, защото се изправят един срещу друг в предварителния плейоф.
Това се получи заради новата система и доста слабото представяне и на двата гранда в шампионатната фаза на турнира. Всичко вече е предварително известно, като зависи от класирането. “Реал” и “Сити” реално до последния кръг не бяха сигурни, че продължават напред.
Реално от 9-те най-добре поставени отбора преди началото на шампионатната фаза само три влязоха директно на 1/8-финалите.
Заради новата система се получи и френско дерби между хита “Брест” и “Пари Сен Жермен”.
Първите мачове от плейофите са на 11 и 12 февруари, а реваншите са една седмица по-късно.
УЕФА отчете сериозен интерес към шампионатната фаза, като приходите били доста по-сериозни от груповата фаза, която бе преди.
Отборите имаха гарантирани по 8 мача, с два повече от преди. С над 15% се е вдигнала теленизионната аудитория, което означава, че може да се разчита на още по-големи договори с евентуалните спонсори.