
На салона в Париж Nissan Micra бе шумно рекламиран като “революционен”. Революцията в петото поколение е настъпила спрямо размерите, комфорта и визията. Дизайнът е модерен, допада и на мъже, и на жени.
Ако търсите революция в технологията и шасито, няма да я намерите. Новият Nissan Micra е построен на платформата на един разкошен, но не достатъчно оценен малък семеен автомобил на японците - Note.
Затова и Micra вече си е “макси”. За държава с големината на България градският автомобил с тези размери
спокойно може да
се използва и за
междуселищни
пътувания
или пък морски ваканции.
Все пак силата на тази кола си остава в града. Затова и тестът на автомобила се проведе в тежкия софийски трафик. Въпреки изнервящата пътна обстановка с микрата се свиква адски бързо, а шофирането е приятно.
За това се грижат и съответните модерни джаджи. Колата е оборудвана със системата Active Ride Control за по-добър пътен комфорт и Active Trace Control за намаляване на недозавиването при завои. Тези две иновации са предлагани до момента само в Qashqai и X-Trail. Active Ride Control прилага кратки спирачни импулси, за да намали вертикалното клатене на купето при преминаване през неравности. Active Trace Control регулира спирачното усилие на всяко колело, за да задържи зададената от водача траектория на движение.
Налично е и ново електрическо серво на волана без четки, гарантиращо по-добро усещане и обратна връзка към шофьора.
Първата изненада настъпва още при сядането зад волана. Седалката на шофьора е ниско долу, а не високо като при така модерните кросоувъри.
По този начин усещате автомобила по-добре. Любителите на по-високо седене, като в бус, имат повече възможности за настройване на седалката, напълно регулируем волан, както и оптимално разположение на педалите и скоростния лост. Така са поставени, че да са максимално удобни и за високи мъже, и за миньончета.
Произвежданият във Франция модел се предлага с турбо 0,9-литров 3-цилиндров бензинов двигател и 1,5-литров дизел, и двата генериращи мощност по 90 к.с. Скоро ще се появи и атмосферен еднолитров бензинов двигател със 75 к.с.
И двата мотора са достатъчни на тежащата малко над хиляда килограма кола да ускорява повече от добре и да е адски пъргава в града.
Нафтовият вариант заслужава внимание и с разхода по каталог, който дава производителят, от 3,1 до 3,9 литра на 100 км пробег. Едно забележително постижение дори и при реални условия да е с литър-два отгоре.
Micra разполага освен това със 7-инчов цветен дисплей по средата, даващ достъп до аудиосистемата, сателитната навигация, мобилния телефон, приложенията и гласов контрол Siri чрез Apple CarPlay.
Бързам да ви споделя и наличието на
малки колони,
вградени
в подглавниците
на педя от ушите
на пътуващите отпред. Те са част от великолепната система с шест високоговорителя Bose, разработена в тясно сътрудничество с Nissan. Пътниците се възползват също така и от новите високоговорители Bose Super65, вградени във всяка от предните врати, генериращи мощен звук в ниския диапазон, а пищялките във всяка А-колона гарантират чистотата на звука.
Динамичният вид се допълва от 10 изтънчени и живи екстериорни цвята, включително Energy Orange. Допълнителните опции за персонализация на екстериора и интериора позволяват създаването на 125 различни вариации, които дават възможност на собствениците да оставят своя стил върху новата си Micra.
Като един истински модерен представител на градските коли силата в Micra е паркирането. Колата разполага с Around-View Monitor система, която използва четири камери, които осигуряват виртуална гледка от птичи поглед на 360 градуса около автомобила. Екранът има възможност за разделяне и показване на изображения в близък план отпред, отзад и от дясната страна. Програмата Moving Object Detection пък предупреждава за появата на подвижни обекти в обсега на автомобила.
При маневриране можете да натиснете бутон camera, за да смените изображението на екрана. Това помага да разберете колко близо сте до бордюра и да запазите джантите от одраскване.
Освен това Micra буквално е натъпкана със съвременни технологии. Имаме интелигентен спирачен асистент, който “следи” дали сте забелязали автомобила пред вас и дали сте натиснали своевременно спирачката. Компютърът се намесва и при напускане на лентата на движение, като предупреждава звуково и визуално или помага с корекция на волана и леко спирачно усилие, връщайки автомобила обратно в лентата за движение при неволно напускане.
Има и асистент за сляпата зона и разпознаване на пътните знаци. Нощем пък специална система активира дългите светлини и временно превключва на къси, когато приближава насрещен трафик. Наличен е и асистент при потегляне по наклон.