Кой ще стане световен шампион по футбол? Не е ли това най-задаваният въпрос по света от 14 юни насам?
В модерния свят на влияние от най-големите спортни звезди, най-големите отбори и най-големите футболни сили има и класация, съпътстваща световното първенство, която е на границата между светското и спортното. Тя съществува, без да ѝ бъде обърнато внимание като такава. Живее си заедно с всеки от нас. Или поне с всеки, който живее със социалните медии или се докосва до тяхната мощ по един или друг начин.
В настоящия комерсиален свят е много важно и кои са шампионите по влияние.
Важно е за спонсорите. (Все пак парите управляват света.)
Важно е за самите резултати - все пак често се случва даден отбор или личност да бъде побутнат лекичко, но напълно достатъчно, заради огромната си популярност. Или заради огромната загуба, която би следвала от негово сядане пред телевизора. (Все пак парите управляват света.)
Важно е и за егото на самите звезди. (А и нали това помага да се печелят фенове, пари, че и мачове.)
Затова ви предлагаме развитието в едно малко по-различно световно първенство, базирано върху актуалното събитие №1 на планетата - футболният Мондиал 2018.
Още със сигнала за начало на първия мач от най-големия футболен форум на 14 юни стартира и друга луда надпревара - кой ще стане световен шампион в социалните медии. 32 отбора започнаха битката за футболен крал на света. 32 отбора и 736 играчи пристигнаха в Русия. Толкова влязоха и в световното за влияние в социалните медии. Естествено, тук не всички мачове започваха от 0:0. Някои бяха с огромна преднина - като суперактивната суперзвезда Кристиано Роналдо, който трупа последователи и лайкове с по-бясна скорост от онази, с която вкарва голове и чупи рекорди.
Но ако приемем, че действията на терена, гледани от десетки хиляди на живо и от милиарди по телевизията, са функция и на популярността, то раждането на звезди, легенди, вдъхновяващи, смешни или болезнени истории по време на световното се отразява директно и на популярността в социалните медии. Е, отново в зависимост от личната мотивация за активност...
Така още след като всяка едно от 32-те нации участнички записа по един мач на световното, се забелязаха закономерности, постижения и хитове в социалните мрежи.
Топ 10 по нации с нови последователи след 7-ия ден от мондиала:
1. Бразилия - 3,420 млн.
2. Португалия - 1,434 млн.
3. Аржентина - 1,429 млн.
4. Мароко - 1,388 млн.
5. Мексико - 1,346 млн.
6. Испания - 1,048 млн.
7. Египет - 973 хил.
8. Германия - 913 хил.
9. Исландия - 880 хил.
10. Франция - 686 хил.
Топ 5 по нации по общ брой последователи след 7-ия ден от мондиала:
1. Бразилия - 199,040 млн.
2. Португалия - 147,918 млн.
3. Аржентина - 142,552 млн.
4. Испания - 135, 159 млн.
5. Германия - 88, 546 млн.
Топ 10 при играчите след 7-ия ден от мондиала:
1. Кристиано Роналдо - 6 публикации - 32, 942 млн. лайкове и коментари
2. Серхио Рамос - 9 публикации - 7, 165 млн.
3. Неймар - 3 публикации - 6, 284 млн.
4. Пол Погба - 6 публикации - 5, 475 млн.
5. Лионел Меси -1 публикация - 4, 786 млн.
6. Месут Йозил - 4 публикации, 3, 207 млн.
7. Марсело - 8 публикации - 3, 153 млн.
8. Иско - 4 публикации - 2, 953 млн.
9. Хамес - 2 публикации - 2, 658 млн.
10. Луис Суарес - 5 публикации - 2, 498 млн.
Само за седмица играчите от световното събраха над 15 милиона нови последователи и генерираха над 152 млн. интеракции (лайкове и коментари) в социалните мрежи. Симпатягите от Исландия отбелязаха истински бум от увеличаване на последователите си с 228% само след първия си мач - най-вече заради хита с новооткрития за света сексимвол Рурик Гисласон, показа анализ на компанията Primetag, следяща развитието на световното в социалните медии.
След края на груповата фаза до деня на старта на фазата на директните елиминации общо 597 от 736 футболисти са направили поне по една публикация.
До старта на 1/8-финалните сблъсъци в Русия футболистите от страните участнички публикуваха 3 541 поста, с които провокираха 485, 129 млн. интеракции.
Предлагаме ви и класирането по влияние в социалните медии чрез брой интеракции (лайкове и коментари) към 30 юни.
Топ 20 по нации след груповата фаза:
1. Бразилия - 189 публикации - 101, 849 млн. лайкове и коментари
2. Португалия - 113 - 81, 676 млн.
3. Аржентина - 167 - 43, 287 млн.
4. Испания - 129 - 38, 863 млн.
5. Германия - 148 - 34, 375 млн.
6. Франция - 139 - 26, 118 млн.
7. Колумбия - 98 - 22, 403 млн.
8. Мексико - 179 - 17, 178 млн.
9. Англия - 133 - 15, 162 млн.
10. Иран - 58 - 12, 908 млн.
11. Хърватия - 146 - 12, 718 млн.
12. Белгия - 195 - 12, 686 млн.
13. Уругвай - 126 - 12, 405 млн.
14. Мароко - 96 - 8, 941 млн.
15. Перу - 133 - 8, 036 млн.
16. Швейцария - 179 - 7, 284 млн.
17. Египет - 77 - 4, 458 млн.
18 - Полша - 107 - 4, 098 млн.
19. Исландия - 115 - 2, 968 млн.
20 - Нигерия - 118 - 2, 911 млн.
Топ 20 при играчите след края на груповата фаза:
1. Кристиано Роналдо - 13 публикации - 74,899 млн. лайкове и коментари
2. Неймар - 17 - 57,258 млн.
3. Лионел Меси - 3 - 18,253 млн.
4. Серхио Рамос - 22 - 15,958 млн
5. Марсело - 18 - 13,135 млн.
6. Филипе Коутиньо - 7 - 10,902 млн.
7. Пауло Дибала - 7- 10,692 млн.
8. Пол Погба - 14 - 10,687 млн.
9. Хамес - 5 - 10, 268 млн.
10. Луис Суарес - 12 - 7,288 млн.
11. Иско - 10 - 7, 030 млн.
12. Месут Йозил - 7 - 6,965 млн.
13. Габриел Жезус - 10 - 6,026 млн.
14. Тони Кроос - 5 - 5,198 млн.
15. Иван Ракитич - 20 - 5,054 млн.
16. Мануел Нойер - 13 - 5,013 млн.
17. Антоан Гризман - 4 - 4,676 млн.
18. Еден Азар - 13 - 3,938 млн.
19. Фалкао - 11 - 3,802 млн.
20. Килиан Мбапе - 6 - 3,588 млн.
Най-малко публикации в социалните мрежи от началото на първенството до края на груповата фаза по обясними причини са пуснали играчите на Република Корея (10), Саудитска Арабия (23), Япония (33) и Тунис (44). Най-малко лайкове и коментари са получили Тунис (356 хил.), Саудитска Арабия (411 хил.) и Австралия (639 хил.).
Във временното класиране до старта на елиминационната фаза фаворитите за трофея в Русия - Бразилия, водят и в социалните медии. В индивидуалната класация до момента само бразилската звезда Неймар държи сравнително изкъсо доминатора Кристиано Роналдо.
Но която нация и който национален герой стигнат по-близо до световната купа, те ще имат награда и от лудата надпревара в социалните медии. Шампионите ще разберем на 15 юли.
Дотогава - приятно гледане, лайкване и коментиране!