
Новото Peugeot 208 изглеждаше вдъхновяващо още сред лъскавите щандове сред стотиците модерни коли на салона в Женева в началото на март. Сега вече мога да твърдя, че този автомобил може да омагьосва, когато го видите и на пътя.
Не е новина, че френските компании Peugeot и Citroen, обединени под групата PSA, правят дизайнерски продукти, които са способни приятно да изненадат и очароват дори и най-върлите си противници. Новото поколение на Peugeot 208 обаче надминава всички очаквания, имайки предвид, че говорим за автомобил от долния клас. Колата не само е вълшебна отвън, тя зашеметява и с оригиналния си супермодерен интериор с българска следа в него.
208 замени успешно модела 207 през 2012 г. и впечатли автомобилния свят с революционния си i-Cockpit отвърте и авангардния си дизайн отвън. Никак не е проста работа да шашнеш околните с вида на колата, след като си го направил успешно само преди седем години. Това си е вид магия,
която само
най-добрите
дизайнери могат
да разберат
Peugeot 208 е кола с изключително балансирани пропорции. В предната част има светлинен знак с 3 нокътя в LED фаровете, докато предната броня е проектирана с една линия и включва решетката с един елемент. При включени дневни светлини резките на бронята са като на саблезъб тигър. Това придава на колата изключителна спортна осанка.
В сравнение с предишния модел размерите са увеличени, като новото Peugeot 208 е по-дълго, по-широко и по-ниско. Моделът е с издължен капак и има по-елегантен вид, който е изцяло завършен с уникалните задни светлини в стил 508.
Вътре материалите са приятни на допир, като контролните уреди са разположени точно там, където бихте искали. Новото поколение Peugeot i-Cockpit също дебютира в 208, като цялата информация е позиционирана в зрителното поле на водача, за да се елиминират всякакви възможни разсейвания.
Революционно 3D табло, създадено от млади български учени от “Вистеон България”, наистина е впечатляващо. 3D дисплеят е направен от огледална повърхност в горната част и от втори прозрачен слой, който е по-близо до водача. По този начин пред очите на шофьора се показва виртуална картина като от компютърна игра. Дори и при ярко слънчево време цифрите и знаците по таблото се виждат много ясно. Използването на холограма вместо познатия екран ускорява реакцията на шофьора с половин секунда, твърдят създателите на продукта.
3D Blade се състои от 10,25-инчов TFT LED екран с висока резолюция за задния план и 7-инчов TFT LED екран за предния план, чиито изображения се проектират на полупрозрачно огледало.
Peugeot 208 има не само футуристичен дизайн, но и прецизен, технологичен и философски избор по отношение на задвижването.
Колата се предлага
веднага с три
различни версии: бензинова, дизелова и 100% електрическа. Групата български журналисти тествахме колата с двигатели с вътрешно горене под капака, защото модификацията на ток ще бъде налична у нас в първите дни на следващата година.
Както бензиновите, така и дизеловите агрегати отговарят на най-строгите екологични стандарти - Euro 6.d за бензиновите и Euro 6.d-temp за нафтовите. Бензиновите версии са 3-цилиндрови 1,2-литрови - PureTech 75 S&S с мощност 75 коня и 5-степенна ръчна скоростна кутия, PureTech 100 S&S със 100 коня и 6-степенна ръчна или автоматична 8-степенна и PureTech 130 S&S със 130 коня с автоматична. Дизеловата модификация е с 1,5-литров 4-цилиндров мотор BlueHDi 100 S&S със 100 конски сили и 6-степенна ръчна скоростна кутия. За любителите на бензиновите агрегати напълно достатъчен вариант е версията със 100 коня и автоматик. С него автомобилът набира повече от прилично благодарение и на 205 Нм въртящ момент, наличен при 1750 оборота.
Нафтовият двигател ще задоволи и най-претенциозните, а разходът на гориво при каране в обикновен извънградски път може да падне и под 4 литра на 100 км пробег!
Безопасността на пътя на това пежо е гарантирана от полуавтономните системи за шофиране от ниво 2. Има например адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go с автоматично регулиране на разстоянието до автомобила отпред, както и до пълното спиране и автоматично рестартиране, ако автомобилите останат на място по-малко от 3 секунди. Т.е. идеален помощник при задръствания и тежък трафик в града.
Функцията Park Assist автоматично управлява въртенето на волана, ускорението и спирачката при влизане и излизане от паркомястото. Спирачката за активна безопасност е най-новото поколение и автоматично спира колата, като е способна да открие пешеходци и велосипедисти денем и нощем при скорост от 5 до 140 км/ч.