Наредбата за първенствата и турнирите на БФС не се спазва и това може да стане причина за анулирането на първенството според юристи. Те са категорични, че всеки един недоволен клуб може да го поиска и съдът няма да има причина да не уважи подобна жалба.
Член 27, алинея 3, точка “д” категорично постановява, че “спонсор/рекламодател няма право да рекламира чрез повече от два отбора, състезаващи се в една и съща група. При нарушение се налагат дисциплинарни наказания съгласно нормативните актове на БФС”.
Според опитни юристи това е член, който е наложен в наредбите на всяко едно първенство по настояване на УЕФА. Евроцентралата смята, че по този начин се избягва конфликт на интереси, както и това да се концентрира много власт в спонсорите, които чрез парите си да нареждат евентуално резултати.
В момента обаче повечето клубове в елита имат еднакви спонсори на екипите си и забраната явно не се спазва с благословията на БФС. Единствените, които са извън подозрение, са “Славия”, “Черно море” и “Берое”, както и “Левски”, откакто сложи лепенки на екипите си. Старозагорци дори нямат рекламодател на фланелките си.
БФС по много елегантен начин е решил проблема. Просто е забравил да включи някакви санкции за нарушаването на този член от наредбата. Проверка на “24 часа” доказа, че никъде не е предвидена санкция. Така всеки може да прави каквото си иска по отношение на рекламите.
Членът за забрана на рекламите в повече от един клуб не е от последната наредба, а фигурира като изискване в последните няколко сезона в България. И през тях никой не е обръщал внимание на подобни дребнотемия, каквото явно се смята в България.
По принцип наредбата е най-важният документ, който се издава от БФС и урежда всичко по провеждането на първенството. Едно нарушение на този документ може да има доста сериозни последствия.