Lidl представя първите си спортни обувки, произведени от 100% рециклирана пластмаса

https://www.24chasa.bg/sport/article/8817801 www.24chasa.bg

25% от нея е от стари пластмасови бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони

За първи път Лидл България представя в асортимента си спортни обувки с текстилна част, произведена от 100% рециклирана пластмаса. 25% от нея е от стари пластмасови (PET) бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони, което предотвратява попадането им във водните басейни.

Обувките са собствена марка на Lidl – Crivit – и се предлагат в дамски, мъжки и детски вариант в различни цветове от 20-ти юли във всички магазини на веригата в страната до изчерпване на количествата. За изработката на един чифт от тези иновативни обувки са необходими между 11 и 16 пластмасови бутилки, а рециклираният материал се характеризира с висока устойчивост на гънки и стабилност на размерите. Влакната от рециклирана пластмаса абсорбират малко вода и съхнат бързо.

„Като глобална компания Lidl счита за свое задължение да развива бизнеса си по отговорен начин. Тази отговорност намира реално отражение в международната стратегията на групата Шварц - REset Plastic. В основата си стратегията цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително промяна на опаковки, рециклиране, инициативи, свързани с почистването на водни басейни, и разработването на иновации. Спортните обувки Crivit са именно една такава продуктова иновация и ние сме много щастливи, че можем да я предложим на клиентите на Lidl в страната“, сподели Елица Георгиева, ръководител Корпоративни комуникации на Лидл България.

Лидл България се ангажира и следва стриктно и последователно стратегията REset Plastic вече близо 3 години. Като част от нея компанията си постави две амбициозни цели: да намали съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите от собствените си марки с 20% до 2025 година, както и да направи 100% от опаковките на продуктите от собствените си марки максимално рециклируеми.

В изпълнение на тези цели компанията успешно реализира следните три мерки – през 2018 година веригата намали теглото на тарелките за прясно месо собствена марка, с което годишно спестява над 30 тона пластмаса. Като втора стъпка, компанията систематично намалява и съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите собствена марка, като с реализираните от 2018 година до момента проекти намали количеството вложена пластмаса с над 32 тона годишно.

На трето място през 2019 година Лидл България значително намали обема на продажбите на пластмасови изделия за еднократна употреба (чаши, чинийки, вилици, ножчета, лъжици, сламки), с което спести над 14 тона пластмаса, а от началото на тази година прекрати изцяло продажбата на такива артикули. Очакваният резултат от тази мярка е спестяване на още над 20 тона пластмаса

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актрисата Саня Борисова и рапърът Кристо прекараха няколко дни заедно на тузарския гръцки остров Миконос, научи "България Днес". Дестинацията се превръща в една от най-актуалните за родните знаменитости, откакто нискотарифна компания пусна директни полети от София и обратно. Миналия вторник рано сутринта Саня и Кристо се появяват заедно на

В сериозно положение изпадна фолклегендата Сашка Васева. Певицата не успя да събере пари за лечение на очите си, а заради коронавируса не я канят и на участия. "Пари за лечението на слепотата ми нямам. Направих кампания за събиране на средства, за да отида в клиника в Германия, но резултат няма. Хората вероятно са в затруднено положение и нямат

Прахът на обичаната народна певица Христина Лютова беше разпръснат в Родопите. "Гласът на Родопа планина", както приживе беше наричана изпълнителката, почина през месец май тази година - 12 дни преди да отпразнува 80-ия си юбилей. Предсмъртното й желание е да бъде кремирана, а прахът й да бъде разпръснат от планинския рид Кайнадина