
Една от причините да говорим за все по-сериозното развитие на електронните спортове, освен вниманието на аудиторията, която общо към този момент може да се измерва в милиони, е фактът, че все повече спонсори са готови да инвестират и рекламират в това звено. Въпреки критиките на мнозина, че една електронна игра не може да се смята за спорт, спокойно можем да разгледаме есенцията на въпросната дисциплина и да забележим, че освен динамика и прилагане на най-различни стратегии, можем да открием и нуждата от много точни рефлекси.
Предвид естеството и нуждата от отборна игра, можем да си представим участието в професионален отбор като свирене на сложен музикален инструмент, а за да бъде още по-сложно изпълнението, винаги можем да допълним, че всеки играч е като част от оркестър и за да имаме точна и правилна мелодия, всеки изпълнява своята роля с хирургическа точност. Да не забравяме, че контузиите също не са пропуснати в това отношение и много играчи започват да страдат от проблеми на стави, най-често в ръцете. И ако това е само една част от комплексното представяне на електронните, другата със сигурност е насочена към финансирането.
Дори и електронните атлети да не са толкова добре платени, колкото футболистите, не трябва да забравяме, че наградите от големите турнири никак не са малко и не могат да се игнорират толкова. В следващите редове ще обърнем внимание на точно това: колко богат може да стане човек, който играе електронни игри професионално?
10. Почитателите на Rocket League през изминалата година са успели да привлекат вниманието на рекламодатели и спонсори, а с това да раздадат и награди от приблизително 2.63 милиона долара. Въпросната лига е особено приятна алтернатива, която позволява на всеки играч да контролира кола, с която да играе футбол. Забавната платформа печели вниманието на мнозина, а ако последният им турнир беше завършил миналата година, а не през 2021 г. най-вероятно щяха да се намират малко по-напред в класирането.
9. Играта Heartstone е практически логическо предложение, в което двама играчи използва карти, с които да играят едни срещу други. Няма нищо общо с покер, а и сумите тук не са като другата популярна игра на карти, но все пак победителите от турнири са получили общо 3.73 милиона долара.
8. PUBG е игра, която взима вдъхновението си от японския филм Battle Royale. Идеята е, че тук се пускат около 100 играча, които трябва бързо да се разправят един срещу друг, покривайки много сериозни разстояния. Позволяват се малки отбори до 4 човека, а битките стават особено емблематични. Предложението дори е изгубило част от чара си, след като преди 2 години се нареждаше на 4-то място. Сега наградният фонд е 4 милиона долара.
7. Overwatch очаквано присъства в класирането на критиците, поради простата причина, че беше игра, която се чакаше от много почитатели. Най-вероятно можеше да се нареди по-високо, но след като редица турнири бяха отложени и пренесени в онлайн пространството, играчите успяха да спечелят около 4.36 милиона.
6. Rainbow Six Siege
Тактическият шутър от сериите на Том Кланси, започна да печели вниманието на аудиторията, с помощта на разнообразните стратегии и напрежението, което тече във всеки рунд. Освен това можем да видим, че наградният фонд се повишава с 1.1 милиона, спрямо предходната година. Организаторите дори са успели да направят няколко световни събития, въпреки ограниченията.
5. Call of Duty League спокойно заема мястото в средата на класацията, но това е особен успех, след като играта беше пусната през миналата година и за кратко време се нарежда в центъра на събитията. Можем да открием подробен анализ на ефбет спортни залози от Нострабет, където са посочени и всички тънкости при правенето на прогнози за електронни спортове. Именно там ще открием някои от основните тънкости за новата дисциплина.
4. Fortnite е играта, която за няколко години се превърна в сензация, редовно присъстваше в различни новинарски емисии и се оказа изключително привличаща за хора на всякаква връзка. А този интерес успя да спечели редица професионалисти, но отново с трудностите през изминалата година, Световната купа беше отложена и бяха раздадени едва 7.87 милиона долара.
3. League of Legends е една от двете особено скъпи стратегии в жанра на електронните спортове. Другото предложение е Dota 2. Тук отборите трябва да преодоляват ключови точки, за да стигнат до базата на противника, използвайки различни герои със специфични умения. Количеството стриймъри успяха да я направят значително по-популярна, а спрямо спадът на наградния фонд, отново можем да видим, че се нарежда в челната тройка. Изплатените награди са от 8 милиона долара.
2. Dota 2 измества своя по-сериозен конкурент, поради една особена причина - тази игра може да се смята за малко по-стара и същевременно класическа с много по-сериозна база от фенове. Разбира се, промененият геймплей е оформила лагери, но пък феновете на това заглавие не се отказват, дори и след като през 2019 г. инвестираната сума беше около 50 милиона долара, тази година е редуцирана до едва 8.87 милиона.
1. Counter-Strike: Global Offensive продължава да се смята за лидер, както с най-много аудитория, така и с достатъчно приходи. Една от най-популярните игри, доказа своите качества за поредна година, а броят отбори в света може да гарантира достатъчно срещи и участия. Въпреки адаптацията и провеждането в онлайн среда, повечето фенове не успяха да се радват на някои календарните срещи и събития. Въпреки това, професионалистите са инкасирали сумата от 14.75 милиона долара.