Общинските власти във Венеция имат намерение да премахнат стъклените стъпала на пешеходния Ponte della Costituzione и да ги заменят с каменни. Причината е, че се увеличава броят на инцидентите с подхлъзвания, падания и наранявания, особено, когато вали или просто е по-влажно в италианския морски град. А в последните години мнозина от пострадалите са успели да осъдят общината заради травмите си и да получат обезщетение. Мостът е много посещаван заради удобното си местоположение близо до централната жп гара.
Проектът за моста е на испанския архитект Сантяго Калатрава, като откриването е през септември 2008 година. Изпълнението на сегашния план за подмяна на стъпалата се очаква да струва около 500 000 евро. Калатрава е уверил управата на Венеция, че ще изготви безплатно проекта и ще съобрази дизайна на новите стъпала с околната архитектура. Предвижда се да се изполва трахит, който е характерен за декорациите в строителството в Римската империя и във Венецианската република.
Все още обаче предстои да се направи серия от тестове, която да покаже дали структурата на моста би поела без проблеми новите стъпала.
Всъщност проблемите винаги са съпътствали Ponte della Costituzione, като от самото начало съоражението бе остро критикувано заради липсата на достъп за инвалидни колички. През 2013-а срещу 1,5 милиона евро се добавя мобилен асансьор, който обаче не е проектиран от Калатрава, и малко след това е затворен заради оплакванията, че е много бавен и непоносимо горещ през лятото.
През 2019 година общината на Венеция глобява Калатрава със 78 000 евро за "груба небрежност" при проектирането заради това, че бюджетът на проекта и разходите по поддръжката на моста надхвърлят прогнозните. Властите са опитвали през годините да намалят броя на инцидентите с падания, като са поставяли смола и противоплъзгащи стикери, но и това не е сработило.
В своя защита Калатрава изтъква, че е проектирал повърхността на стъклените стъпала според действащите разпоредби в града, както и, че проектът му е включвал наличието на т.нар. стеарлифт - механично устройство на релса, чрез което инвалидни колички се повдигат по протежение на стълби, като второто било отхвърлено.
Испанският архитект е проектирал над 40 моста по света, като проблем с хлъзгавостта е имало и със Zubizuri в Билбао, като казусът е решен чрез поставяне на специален килим.
Във Венеция има около 400 моста, като само 4 от тях са построени след XVI век.