
Илиана Коджабашева и София Бобчева са питомки на Стефан Данаилов от различни випуски на НАТФИЗ - 2008 и 2011 г. Те продължават традицията на Народния театър да дава работа на красиви студентки на Мастера.
Двете са част от новото поколение млади актриси, които навлязоха в столичните трупи и си извоюваха места в техния репертоар. Благодарение на тях се смъкна долната граница на възрастта на жените в българския театър. Защото отпадна задължителното разпределение на абсолвентите на НАТФИЗ в провинциалните театри. Три години младите артисти бяха длъжни да работят извън столицата и да трупат опит с търсене на квартири, отлагане на семейството, непрекъснато пътуване, компромиси с ролите в зависимост от умението на местните директори да наемат свестни режисьори. И когато дойдат на работа в софийски театър, младите артисти вече не изглеждат толкова млади. `
Сега те се явяват на кастинги докато следват и хващат очите на театралните шефове още като студентки. "Така поканихме Лилия Гелева - казват от Младежкия театър. - Видяхме, че пее и танцува страхотно, а такива млади актриси ни трябват."
Късметът работи за Лили Гелева, но по-сигурна е ролята на таланта й. Тя прави впечатление с главните си роли в тежки пиеси в НАТФИЗ, поставени от нейния професор Атанас Атанасов - Магьорита Готие в "Дамата с камелиите" и Хеда Габлер в едноименната класика на Ибсен. Усещат интелигентното й чувство за хумор - не случайно Теди Москов избира именно нея в многобройния дамски състав на Младежкия театър, за да я нареди сред трите вещици в комичния си спектакъл "Макбет".
Всъщност те коментират всичко, което се случва в кралството на Москов.
Тази роля на парадоксална вещица, която е хем красива, хем зла, явно се харесва на Лили Гелева и тя с удоволствие си я изработва в последната премиера на Младежкия - "Спящата красавица".
Илиана Коджабашева стартира кариерата си в Народния театър с Клариса от комедията "Слуга на двама господари". Обратно на очакванията за драматичното й лице, подходящо за романтични аристократични страсти, забиват я в комичния репертоар - "Мизантроп", "Почивен ден", развлекателна роля в "Полет над кукувиче гнездо".
Илиана се учи да бъде търпелива, най-полезният тренинг за Народния театър. "Сега знам - казва тя, - че няма толкова големи залози, че да трябва да действам на всяка цена. Ако откажа нещо, което не е най-доброто за мен в дадения момент, мога да го получа по-късно."
Тя не се срамува да се включва в друга работа извън театъра. Когато започва да продава облекло в магазин на SilQ в столичен мол, навалицата от клиенти е впечатляваща. Точно тогава излъчват "Забранена любов" и хората се блъскат да видят известна актриса зад щанда.
София Бобчева e в трупата на Народния от миналата година. Тя нашумя с участието си сред дамите от "Пет жени в еднакви рокли", пикантна история за пет шаферки, които разголват до дъно интимния си живот, докато се подготвят за церемонията.
Миналата година завършва още една красива студентка на Атанас Атанасов. Дария Симеонова вече е в трупата на театър "София" и в момента репетира в любопитната постановка на Николай Поляков "Тирамису". "Играя мениджър в рекламна агенция - говори тя за ролята си. - Тя жертва много от личния си живот заради работата и кариерата, следвайки начина на живот, налаган от модата и нравите. Съвсем съвременно момиче!"
Дария е амбициозна и не отказва, когато я канят в спектакли извън театър "София", особено когато за това трябва само да пресече моравата до съседната сграда на "Сфумато". Там тя играе в "Посещение при бащата" на режисьора Крис Шарков и "Хоровод" на режисьора Антон Угринов.
Театър "София" няма проблеми с пиеси, в които са необходими млади момичета. Групичката е впечатляваща. Най-популярна там е Силвия Петкова не само заради главната си роля във филма на тийнейджърското поколение "Лов на дребни хищници", но и заради мълвата, закачена за нея, като "гадже на Калин Врачански". И тя трябва да разяснява, че вече са само приятели, но `добри приятели, и прочее. Пожелавам й да дойде време, когато ще я оставят на мира (като всеки Рак тя обича полутъмнината в социалното пространство), а за Калин ще казват: "А, той ли? Беше гадже на Силвия Петкова."
Може да разберем колко темпераментна и честна спрямо ролята си е Силвия, ако я гледаме в "Пипи Дългото чорапче". Макар че е детско представление, тя се раздава с удоволствие и вещина. Сега и тя е в екипа на феите от "Тирамису".
Йоана Темелкова не участва в "Тирамису", но главната й роля на класическата Луиза от "Коварство и любов" е достатъчно престижен етап. Ролята е мечта на актриси от всички краища на планетата още от века на Шилер.
Йоана (4 октомври 1986) се запалва по театъра, когато Димитър Еленов обявява, че набира студия за деца към Народния театър. Тя спечелва на кастинга и помирисва аромата на сцената в представлението на студията "Кукувицата" по текст на Елин Рахнев. Така пътят към НАТФИЗ става единствен и тя влиза в класа на Пламен Марков през 2004 г. След дипломирането си през 2009 г. се съгласява на предложението да играе в Бургас. Остава един сезон и през 2011 г. постъпва в театър "София".
Мила Банчева (17 март 1982 г.) предизвика стълпотворение в театър "София", когато се съблече гола за ролята на Жулиета в Шекспировата трагедия, поставена от Здравко Митков. От младата група тя има най-дълъг стаж в "София", от 2007 г. И сега яко е ангажирана - "Неделя вечер", "Четири стаи", "Агнес". Репетира в "Тирамису".
Александра Сърчаджиева (20 май 1983 г.) е направо ветеран сред младите колежки в Армията. Още в годината на дипломирането си в класа на Здравко Митков - 2006-а, започва на професионална сцена. Достатъчно добре известна е на широката публика от филма "Шивачки", от факта, че е дъщеря на Пепа Николова, от раждането на дъщеричката в семейството с Иван Ласкин и от тв предаването "Фермер търси жена". В Армията можем да я гледаме в "Ножица трепач", "Пътува Одисей", "Железният светилник", "Кръщене".
Гергана Данданова (22 ноември 1982 г.), Катя Стоянова (29 февруари 1980 г.) и Лидия Инджова (4 август 1986 г.) са блестящото трио, което освежава трупата на Армията по едно и също време, от 2008-а.
От тях най-популярна е Лидия Инджова, участвала още като студентка в "Единствената любовна история, която Хемингуей не описа" на Светослав Овчаров, в "Стъклената река" на Станимир Трифонов и "Цахес" на Анри Кулев. На сцената на Армията я гледаме в "Завещанието на целомъдрения женкар", "Много шум за нищо", "Тя-без любов и смърт", "Да отвориш рана", "След дъжда", "Колко е важно да бъдеш сериозен".
Да си млада актриса в Сатирата, е подозрително. Значи си клоун, бива те да представяш деформирани фигури. Ето къде може да изчезне хубостта. Но изкушението за Полин Лалова (12 февруари 1983 г.) е голямо. Тя репетира в "Столетие мое" заедно със Стоянка Мутафова. Колко колежки могат да се похвалят с този шанс? Постъпва през януари в театъра и вече е с централна роля в страхотно обкръжение. А ние ще изчакаме премиерата, за да се насладим на красивото лице на Полин.