
Групата STIHL, известна по цял свят с висококачествените триони от различен тип, строителни инструменти, машини за работа в градината и други, отбелязва изключително успешна 2022 година. Новината бе съобщена на мащабна международна пресконференция в централата на компанията в германския град Вайблинген. Очертани бяха и амбициите за близкото бъдеще, формулирани така, че да отговорят на търсенето, включително на устойчиви решения.
Ръст и в Източна Европа
За STIHL поставилата предизвикателства фискална 2022 г. завърши с рекорден оборот от 5,5 милиарда евро, което е ръст от 8,6 % спрямо предходната година. Като международен бизнес, компанията генерира 90 процента от оборота си извън вътрешния си пазар в Германия. Покачването бе отдадено по-конкретно на валутните ефекти, корекциите в цените, свързани с инфлацията и засиленото търсене на професионални продукти с по-високи цени.
Като се изключат валутните ефекти, ръстът на оборота би бил 3,1 процента. Към 31 декември 2022 г. в групата STIHL работят 20 552 души, което е увеличение от 2,3% спрямо 2021г.
Развитието на пазара през 2022 година в Източна Европа, с изключение на Русия, се разви положително, въпреки трудната политическа ситуация, като почти всички пазари отбелязаха ръст на продажбите. Но веднага след началото на войната STIHL спря да доставя моторни уреди STIHL в Русия и Беларус.
Работещите с акумулаторни батерии продукти представляват най-бързо развиващият се пазарен сегмент за STIHL. Днес продуктовата гама на бранда включва повече от 80 акумулаторни инструмента за частни потребители и професионалисти, които представляват 20 процента от продадените в цял свят уреди на STIHL.
До 2027 г. STIHL планира да увеличи този дял до поне 35 процента, с цел достигане на 80% през 2035 г. “Целта е STIHL да заеме водеща позиция начело на пазара на акумулаторни уреди,” казва Михаел Трауб, председател на Управителния съвет.
И допълва, че основен приоритет по отношение на инвестициите е разработването и производството на иновативни и мощни акумулаторно-захранвани продукти.
Ключовите градивни елементи на усъвършенстването на акумулаторната технология на STIHL са зелено електричество, издръжливи акумулаторни батерии и зарядни устройства, както и електрически двигатели с висока ефективност. Работещи с акумулаторни батерии продукти на STIHL в момента се произвеждат в заводите на STIHL в Австрия и САЩ. От 2024 г. STIHL ще започне да произвежда акумулаторни уреди и в седалището на централата във Вайблинген, Германия, и в новия си завод в Орадя, Румъния.
Освен в акумулаторната технология, STIHL инвестира и в усъвършенстването на двигателите с вътрешно горене, особено по отношение на тяхната устойчивост. Михаел Трауб разяснява стратегията: “Съзнателно се фокусираме върху технологично лидерство в двата пазарни сегмента. Това е така, защото ние систематично привеждаме нашите действия в съответствие с нуждите на нашите клиенти. Захранваните с акумулаторни батерии инструменти са бъдещето. В същото време все още има много приложения и райони по света, които изискват продукти, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. За тези клиенти ние разработваме визионерски и екологични решения.”
За целта STIHL се фокусира върху био горива и е-горива. С MotoMix Eco, който е собствена разработка на компанията, STIHL вече пусна на пазара гориво, съдържащо до 10 процента възобновяеми суровини, като дървесни отпадъци от горското стопанство и неядливи части от растения. В сравнение със STIHL MotoMix, стандартното специално гориво за двутактови двигатели, MotoMix Eco спомага за намаляване на въглеродните емисии с най-малко 8%.
Сега STIHL прави крачка напред в областта на е-горива, които представляват синтетични горива, произведени от зелен водород и въглероден диоксид (CO2) с помощта на вятърна енергия и са практически въглеродно неутрални. Продуктите на STIHL и днес вече са готови за работа с е-гориво, т.е. всички уреди на STIHL с двигатели с вътрешно горене могат да се захранват с тези алтернативни, екологични горива без необходимост от технически промени. Благодарение на е-горивата дори 10- или 20-годишни верижни триони, както и всички други моторни уреди на STIHL, могат да работят практически без въглеродни емисии. Намаляването на въглеродните емисии при използването на продукти с двигатели с вътрешно горене има незабавен ефект, без клиентите да трябва да инвестират в нови продукти. STIHL планира да постигне широкоразпространено използване на е-горива в своите уреди от 2027 г.
АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД, представителството на немската група STIHL у нас, е основано през 2005 година и продава пълната гама от продуктите STIHL в България. Това се осъществява само посредством изградена специализирана търговска мрежа с близо 150 дилъра и почти 190 магазина в цялата страна. От 2006 г. административно-складовата база на фирмата е на бул. „Ботевградско шосе“ № 431, гр. София. Понастоящем екипът на АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД наброява 19 души, което е 5,6% ръст спрямо 2021 г.
АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД завършва фискалната 2022-а с рекордeн оборот от 37,645 хиляди лв., което представлява 14.6% ръст спрямо предходната година. 100% от оборота на компанията се формира от продажби към дилъри в България. У нас най-големият дял е за инструментите и машините за лична употреба, което прави професионалната роля на дилърите изключително важна за крайния клиент.