Николай Димитров: Посрещаме туристите в Несебър с два информационни центъра

https://www.24chasa.bg/spravochnik/article/7364951 www.24chasa.bg

Наред с новата инфраструктура реставрираме знакови църкви и емблематичните мелници, казва кметът на града

- Г-н Димитров, как се подготвя Несебър за посрещане на летния сезон?

- Несебър е най-посещаваната община от чужди туристи през лятото. Всяка година предлагаме на своите гости обновена и подобрена инфраструктура.

Ремонтите по ул. “Хан Крум” и “Христо Ботев”, които ще завършат до началото на сезона, предшестват началото на реконструкцията на кръговото кръстовище за Слънчев бряг. То е входната врата към Несебър и промяната му ще допринесе за по-завършена визия на града. Всички текущи строителни и ремонтни дейности в новия град изпълняват концепцията на община Несебър за оформяне на широк градски център - зона със завършена инфраструктура и европейски облик.

Към момента обновления и ремонти се провеждат в Свети Влас, Слънчев бряг, Обзор. Приключихме поредния етап от “Духовния път” с реконструкция на ул. “Мена”, “Митрополитска” и “Месембрия” в Стария град, подписахме договор и за останалата част на маршрута.

Тази година Несебър ще посрещне туристите с два информационни центъра - единият е в новия град в сградата на Артиум център, а другият - в старата част. С това несъмнено ще постигнем по-добро ниво на обслужване.

- Прогнозите за лятото не са розови - очаква се по-слаб сезон със спад на руски и немски туристи. Има ли буфери общината?

- От години Несебър работи за разнообразяване и обогатяване на туристическия си продукт. Неповторимата симбиоза между архитектура, културно-исторически и природни дадености превръщат града ни в притегателна точка за хора, търсещи алтернативните форми на туризъм - религиозен, поклоннически, сватбен, конгресен, фестивален. За целта общината е редовен участник в най-големите европейски и регионални туристически борси, където рекламира своите дадености.

Водещи акценти в рекламата са огромният природен ресурс, уникалното културно-историческо наследство, различните възможности за отдих, благоприятните условия за екологичен туристически продукт, постоянно развитие и облагородяване на региона, кореспондиращо с най-новите тенденции в туризма, богата програма от културни мероприятия и др.

Вече посетихме борсите в Берлин и Румъния, представихме достойнствата на региона при гостуването на наши представители в Турция.

През последната година Несебър беше одобрен и включен в съвместен проект на “Нешънъл джиографик” и ЮНЕСКО за популяризиране на най-ярките и знакови обекти на световното наследство в Европа. Това е още една форма на реклама и признание за нашия град, който вече над 35 години е в списъка на градовете културно наследство.

- Какво се прави за развитието на целогодишния туризъм в общината? Имахте планове да създадете добра спортно-техническа база за привличане на чужди отбори за тренировки.

- Удължаването на туристическия сезон е един от приоритетите на общинската политика. Това би било възможно само чрез развитие на алтернативните форми на туризъм, една от които е и спортният. През последните години общината вложи значителен ресурс в обновяване и модернизация на спортната база на градския стадион. Построи се нова трибуна и игрища, разшириха се съществуващите съоръжения. Но това е само един от начините за удължаване на туристическия сезон.

Нашето внимание е насочено и към обектите - паметници на културата. Чрез тяхната реставрация градът ни ще стане целогодишен притегателен център за хора с различни предпочитания и интереси в археологията, историята, архитектурата.  

През тази бюджетна година общината е заделила пари за реставрационни и консервационни дейности на няколко паметника на културата. Заложен е проект за черквата “Христос Пантократор”, подготвя се и за “Св. св. архангели Михаил и Гавриил”. Още 2 знакови културни ценности са обект на реставрационни и консервационни планове - каменната мелница в североизточната част на полуострова и емблематичната на провлака.

- Ще има ли нови фестивали тази година?

- През последните 20 години Несебър се превърна в център на детски международни фестивални прояви. Всяка година сцената на амфитеатъра привлича все повече деца. Летният фестивален туризъм е вече наложила се форма и цел на пътуване за много почитатели на детското музикално-сценично и приложно изкуство.

Фестивалите “Есен в Несебър”, “Есенни пасажи”, “Февруарски дни за любов и вино” са местни празници с очарование и атмосфера. Те са създадени, за да дадат на местните хора повод да се събират, общуват и сплотяват. С годините тези празници започнаха да привличат и външни хора, решили да потърсят романтиката и спокойствието на есенно-зимния Несебър.

За нас това е особено признание, защото показва, че с правилни политики удължаването на туристическия сезон е възможно.

- На какво от чуждия опит бихте разчитали при изпълнението на съвместни проекти?

- Община Несебър има много активни международни контакти, които поддържа и непрекъснато разширява. Основна наша задача е опазване и популяризация на културното наследство, затова част от тези контакти са с градове със сходен на нашия статут. С тях обменяме добри идеи, опит и практики в сферата на туризма, културата и бъдещото развитие.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Войната между нападателя на "Бетис" Хесе Родригес и бившата му половинка Аура Руис няма спирка. Двамата не спират да се плюят в медиите и да си правят мръсни номера след раздялата. Сега Хесе предприе нова стъпка във "военнните действия". Той даде майката на сина си на прокуратурата на Лас Палмас. Нападателят се жалва,

Даниел Вълчев е всеотдаен съпруг! Бившият министър на образованието и науката отмени жена си Милена, като излезе да напазарува плодове и зеленчуци за вкъщи, видяха папараците на "България Днес". Макар да бе натоварен с покупки, юристът не свали телефона си от ухото. Нищо чудно от другата страна на линията да е била съпругата му,

Испанските клубове пръснаха 808 млн. евро за нови футболисти само за 22 дни от отварянето на трансферния пазар. До момента отборите от Ла Лига са без конкуренция в Европа. За сравнение, в Бундеслигата са дали 434 млн., а в Серия "А" - 352 млн. Доскорошният водач по отношение на трансферите - Висшата лига, изостава назад със своите 197 млн.