Николай Димитров: Посрещаме туристите в Несебър с два информационни центъра

https://www.24chasa.bg/spravochnik/article/7364951 www.24chasa.bg

Наред с новата инфраструктура реставрираме знакови църкви и емблематичните мелници, казва кметът на града

- Г-н Димитров, как се подготвя Несебър за посрещане на летния сезон?

- Несебър е най-посещаваната община от чужди туристи през лятото. Всяка година предлагаме на своите гости обновена и подобрена инфраструктура.

Ремонтите по ул. “Хан Крум” и “Христо Ботев”, които ще завършат до началото на сезона, предшестват началото на реконструкцията на кръговото кръстовище за Слънчев бряг. То е входната врата към Несебър и промяната му ще допринесе за по-завършена визия на града. Всички текущи строителни и ремонтни дейности в новия град изпълняват концепцията на община Несебър за оформяне на широк градски център - зона със завършена инфраструктура и европейски облик.

Към момента обновления и ремонти се провеждат в Свети Влас, Слънчев бряг, Обзор. Приключихме поредния етап от “Духовния път” с реконструкция на ул. “Мена”, “Митрополитска” и “Месембрия” в Стария град, подписахме договор и за останалата част на маршрута.

Тази година Несебър ще посрещне туристите с два информационни центъра - единият е в новия град в сградата на Артиум център, а другият - в старата част. С това несъмнено ще постигнем по-добро ниво на обслужване.

- Прогнозите за лятото не са розови - очаква се по-слаб сезон със спад на руски и немски туристи. Има ли буфери общината?

- От години Несебър работи за разнообразяване и обогатяване на туристическия си продукт. Неповторимата симбиоза между архитектура, културно-исторически и природни дадености превръщат града ни в притегателна точка за хора, търсещи алтернативните форми на туризъм - религиозен, поклоннически, сватбен, конгресен, фестивален. За целта общината е редовен участник в най-големите европейски и регионални туристически борси, където рекламира своите дадености.

Водещи акценти в рекламата са огромният природен ресурс, уникалното културно-историческо наследство, различните възможности за отдих, благоприятните условия за екологичен туристически продукт, постоянно развитие и облагородяване на региона, кореспондиращо с най-новите тенденции в туризма, богата програма от културни мероприятия и др.

Вече посетихме борсите в Берлин и Румъния, представихме достойнствата на региона при гостуването на наши представители в Турция.

През последната година Несебър беше одобрен и включен в съвместен проект на “Нешънъл джиографик” и ЮНЕСКО за популяризиране на най-ярките и знакови обекти на световното наследство в Европа. Това е още една форма на реклама и признание за нашия град, който вече над 35 години е в списъка на градовете културно наследство.

- Какво се прави за развитието на целогодишния туризъм в общината? Имахте планове да създадете добра спортно-техническа база за привличане на чужди отбори за тренировки.

- Удължаването на туристическия сезон е един от приоритетите на общинската политика. Това би било възможно само чрез развитие на алтернативните форми на туризъм, една от които е и спортният. През последните години общината вложи значителен ресурс в обновяване и модернизация на спортната база на градския стадион. Построи се нова трибуна и игрища, разшириха се съществуващите съоръжения. Но това е само един от начините за удължаване на туристическия сезон.

Нашето внимание е насочено и към обектите - паметници на културата. Чрез тяхната реставрация градът ни ще стане целогодишен притегателен център за хора с различни предпочитания и интереси в археологията, историята, архитектурата.  

През тази бюджетна година общината е заделила пари за реставрационни и консервационни дейности на няколко паметника на културата. Заложен е проект за черквата “Христос Пантократор”, подготвя се и за “Св. св. архангели Михаил и Гавриил”. Още 2 знакови културни ценности са обект на реставрационни и консервационни планове - каменната мелница в североизточната част на полуострова и емблематичната на провлака.

- Ще има ли нови фестивали тази година?

- През последните 20 години Несебър се превърна в център на детски международни фестивални прояви. Всяка година сцената на амфитеатъра привлича все повече деца. Летният фестивален туризъм е вече наложила се форма и цел на пътуване за много почитатели на детското музикално-сценично и приложно изкуство.

Фестивалите “Есен в Несебър”, “Есенни пасажи”, “Февруарски дни за любов и вино” са местни празници с очарование и атмосфера. Те са създадени, за да дадат на местните хора повод да се събират, общуват и сплотяват. С годините тези празници започнаха да привличат и външни хора, решили да потърсят романтиката и спокойствието на есенно-зимния Несебър.

За нас това е особено признание, защото показва, че с правилни политики удължаването на туристическия сезон е възможно.

- На какво от чуждия опит бихте разчитали при изпълнението на съвместни проекти?

- Община Несебър има много активни международни контакти, които поддържа и непрекъснато разширява. Основна наша задача е опазване и популяризация на културното наследство, затова част от тези контакти са с градове със сходен на нашия статут. С тях обменяме добри идеи, опит и практики в сферата на туризма, културата и бъдещото развитие.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Видимо угрижена, Деси Банова обядва със своя близка приятелка, видяха зорките папараци на "България Днес". За неангажиращата среща бившата синоптичка залага на дантелена черна рокля, която синхронизира идеално с дългите й руси коси. Впечатление прави червеният конец против уроки, който Деси е вързала на лявата си ръка.

Актьорът Тончо Токмакчиев е баш дядо, видяха топпапараците на "България Днес". Дъщерята на комика Таня, която живее със семейството си в Испания, се е прибрала за малко в България. По този повод щастливият кукувец гордо разходи 11-месечния си внук в столицата. Компания му правеха жена му и дъщеря му,

Проблеми с киберсигурността и хакерските атаки изпитва Светия Синод, установи проверка на "България Днес". В момента един от официалните сайтове на митрополитите рекламира епилация на краката на китайски език, а друг предлага почивка в Румъния на английски. От своя страна ръководството на Софийската епархия предупреди за измами свързани с