
Интервю с Мауро Белини, който е търговски директор в Lanificio Ce rruti. У нас е по покана на модна къща "Агресия".
- Г-н Белини, добре дошъл у нас. Какво ви води в София?
- Благодаря, това е първото ми посещение в страната ви. Причината да дойда е да се запознаем по-отблизо с нашия първи и основен клиент в България - "Агресия". Да установим от какво точно имат нужда, за да бъдем още по-полезни. Споделяме обща философия за стила и висококачествените продукти, затова вече толкова години работим заедно.
- Успяхте ли да видите рекламното лице на "Агресия" на билбордове из целия град?
- Господинът, който управлява българския футболен съюз?
- Казва се Валентин Михов и е президент на професионалната футболна лига.
- Видях лицето му още щом напуснах летището.
- И мислите ли, че пасва на философията на "Черути" за високо качество?
- Да, определено. Винаги когато е забъркан футбол, ние, италианците, сме твърдо за. Това е чудесна реклама за всяка марка.
- Какво е впечатлението ви от българските мъже, доколкото сте успели да ги видите по улиците на София?
- Нямам много наблюдения, защото съм тук едва от няколко часа, но ми прави добро впечатление, че са актуално облечени.
Вашите мъже не отстъпват по нищо на тези във всяка друга европейска столица.
- Едва ли могат да се сравняват с италианците, които са елегантни дори когато излизат сутрин да си купят вестник.
- Елегантността е в кръвта на италианците. При това у нас имаме голям избор от модни марки за всички възрасти и възможности. А моето поколение - 50-годишните, имаше късмета да расте с някои от най-големите дизайнери на нашето време. Имахме добри учители по стил. През 70-те Армани например започна кариерата си при Нино Черути като отговорник по подбора на платовете.
- Що за птица е бил Армани като начинаещ в бранша?
- Беше толкова самоуверен, колкото е и сега. И има защо - той оказа огромно влияние върху световната мода.
- Как успява Нино Черути на своите близо 80години да се задържи на върха на клана Черути и на модния бизнес?
- Пълен е с идеи, непрекъснато търси новото, намира свежи решения не само в дизайна, но и в управлението на инвестициите. Работя с него от 18 години и мога да кажа, че не съм скучал нито минута. Нино Черути е невероятна школа.
- Продължава ли да работи все така активно, както на младини?
- От ранни зори. Най-голямата му сила е, че обича да е в директен контакт с продуктите, които излизат на пазара с неговото име. Следи целия производствен процес, обича да докосва платове, да ги чувства. Прекарва времето си между офиса и фабриката, там, където се творят платовете.
Черути е същински алхимик - обича да участва в магията по превръщане на една обикновена материя в специална, изключителна.
- Колко струва най-скъпата материя, произведена с марката "Черути"?
- Имаме мерна единица за качество, която е супер 210, с дебелина 13 микрона на вълнената нишка. На обикновения клиент това не му говори нищо, но всеки специалист ще разбере, че говорим за най-високо качество. Платът струва 250 евро за метър. Чиста вълна. За костюм ви трябват 3,5 метра. Вълната за този тип плат се намира много трудно на пазара заради изключителния финес на влакното. Доставя се от Австралия и е в много ограничено количество. Качеството й може да се усети още при самия допир. Цената й е напълно оправдана.
- Отрази ли се кризата на луксозните брандове, как я усещате вие?
- Нуждата на всеки от нас да бъде различен е голямата гаранция, че луксозните стоки винаги ще бъдат търсени. Ако искаш да бъдеш забелязан, да бъдеш уникален и единствен, това струва пари. Моите наблюдения са, че кризата удря повече стоките от средния ценови диапазон.
Хората със средни възможности търсят все по-евтини стоки, докато луксозните брандове запазват сравнително стабилни позиции, доколкото това е възможно в условията на криза. При това ние съвсем не разчитаме на стари лаври, а непрекъснато развиваме и подобряваме продукта си. Нашият коз е, че продаваме история. История на един бранд, създаден през 1881 г. Хората имат нужда да купят не просто една хубава дреха, те искат да си купят история, приказка.
- Каква е историята на костюма, с който сте облечен в момента?
- Това е един много удобен и практичен костюм, подходящ за лятото. С делова линия, но в същото време свеж. Материята му е немачкаема и затова е удобен за път. Можете да го облечете веднага щом го извадите от куфара.
- Имате ли образец за елегантност сред световноизвестните мъже?
- Г-н Нино Черути.
- Освен него. Кинозвезда, политик, може би г-н Берлускони?
- Берлускони? Той определено не се вписва в представите ми за елегантен мъж. Не и с тези двуредни сака, които носи. Иначе го харесвам като политик, като стил на общуване - директен, решителен. Той наистина промени Италия. Освен това е собственик на моя любим футболен клуб "Милан". Но не ми допадат двуредните му сака.
- Заглеждате ли се по облеклото на мъжете и случва ли се дрехите на събеседника да влияят на бизнес решенията ви?
- Като човек, който от години е в този бранш, е нормално да се заглеждам в дрехите на хората, но те не могат да формират отношението ми към даден човек.
- Какво все пак не бихте простили в стила на един мъж?
- Белите чорапи, но това едва ли ще изненада някого.