Няколко малки промени в ежедневните навици намаляват медицинските разходи

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/11506881 www.24chasa.bg
Не се заседявайте дълго пред компютъра, съветват специалисти. СНИМКА: Архив

Високите цени на лекарствата, растящите разходи за лечение – всичко това е достатъчно, за да причини главоболия и дори още по-сериозни здравословни проблеми.

Но от всяка ситуация винаги може да се намери изход. Най-добрият начин да намалите медицинските разходи е да предотвратите здравословните проблеми. Някои малки промени в ежедневните навици ще ви спестят пари и ще ви помогнат да подобрите качеството на живота, съветват от радио Пекин.

Не се заседявайте

Наскоро учените доказаха, че продължителното заседяване на работното място, в училище, у дома на дивана пред телевизора, в колата и т.н. е свързано с редица здравословни проблеми. Според сп. Physical Activity and Health прекараните дълги часове в седене водят до високо кръвно налягане, високи нива на кръвната захар, увеличават риска от разширени вени, а червата залиняват.

Липсата на достатъчно движение още преди COVID бе застрашаващ здравето проблем, а пандемията според статистиките увеличи прекараните в седене часове със средно по три на ден. Сега, когато постепенно се разхлабват и дори вдигат ограниченията, от жизненоважно значение е отново да започнем да се движим.

Експертите в сферата на здравеопазването започват да приравняват вредата от седящия начин на живот с тази от тютюнопушенето. Затова по-малкото седене е добра отправна точка за предпазване от редица хронични заболявания.

За да не се заседявате, изберете някое от ежедневните си занимания, например разговор по телефона или четене, и ги вършете прави, на крак. Отделяйте време за спорт и разходки сред природата.

Пийте вода

Заменете газираните напитки, соковете, кафето и чая с вода, защото тя е по-полезна за здравето. Водата поддържа организма хидратиран, зарежда мускулите с енергия, възпрепятства образуването на камъни в бъбреците, помага на червата да функционират нормално.

Достатъчно сън и почивка

Не забравяйте и за съня. Не случайно казват, че той е най-доброто лекарство. Достатъчното сън и почивка предпазват от сърдечни проблеми, инсулти, диабет, артрити, преждевременно остаряване, подобряват паметта и концентрацията. Представете си само колко пари харчим в наши дни, за да се справим с подобни здравословни проблеми, които можем да предотвратим, като си лягаме навреме. Затова вместо да си навивате часовника за събуждане, го нагласете да ви напомня, че е време за сън и добра почивка.

По-малко тревоги - повече усмивки

Четиригодишните деца се смеят на всеки 4 минути, а възрастните трябва да правят това поне на всеки час веднъж. Смехът укрепва белите дробове, стимулира производството на клетки, които предпазват от инфекции, подобрява кръвообращението, храносмилането и дишането, намалява сърдечния ритъм, дори помага в борбата с излишните килограми. Известен факт е, че 1 минута смях от сърце се равнява на 30 минути физическо натоварване. Всеки има моменти, когато губи контрол над себе си, но нищо не ви пречи да си подготвите „една доза настроение за първа помощ".Накарайте усмивката като слънчева светлина да озари живота ви и да стопли сърцето.

Действайте вместо само да говорите

Желанието да бъдем здрави не бива да е само на думи. Не си търсете оправдания като "нямам време" или "нямам търпение да продължа". Вместо да се оплаквате, че сте напълнели или че биреното ви коремче е станало по-голямо, използвайте това време, за да направите нещо по въпроса. Започнете от днес и всеки ден променяйте по нещо от лошите си навици, така ще се запасите с достатъчно здраве, ще направите крачка към дълголетието и ще използвате парите си за по-приятни и ползотворни неща.