
Училището не е място единствено за усвояване на знания. То учи и на социални умения, способности за развитие и съжителство в различна от семейната среда. Играе ключова роля в емоционалното и интелектуалното съзряване. Този процес е продължителен и често свързан с мъчителни преживявания както за самите ученици, така и за родителите и учителите им. Това се отразява и в смесените чувства, с които децата посрещат първия учебен ден. При по-малките основният проблем е откъсването от близките и дома. Това може да доведе до разстройство с тревожност от раздяла. При по-големите е характерно напрегнатото очакване от трудно изпълними неприятни изисквания, които постоянно заплашват да имат дълготраен ефект върху бъдещето им. За степента на подготовка към първия учебен ден значение има и как е прекарало детето лятото, каква е ситуацията в семейството, какви са взаимоотношенията му с роднините, както и какво е било телесното му здраве впоследните седмици. Въпросът не е детето да знае да чете и да пише, преди да постъпи в първи клас. По-важно е да е подготвено за първия си контакт с истинския живот. За да се избегнат сблъсъците между образователната система, нейните изисквания, представители и дисциплина с амбициите, способностите, настроенията на детето и на родителите му, трябва да са подготвени всички, не само учениците.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.