Генни модификации могат да увеличат човешкия ръст с 2 см

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/6032389 www.24chasa.bg

Учени откриха 83 нови генни вариации, които оказват силно влияние върху човешкия ръст, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Някои от новооткритите генни видоизменения са в основата на увеличаването или намаляването му с 2 сантиметра.

Получените резултати могат да доведат до създаване на лекарства срещу проблеми, свързани с ниския ръст, и на тестове за идентифициране на хора, при които съществува риск да имат смущения в растежа.

Откритието е направено от международен изследователски екип, включващ над 300 учени от 5 континента, в рамките на мащабно изследване, базирано върху генетични данни за 711 428 души.

Всичко, което трябва да знаете за:

Предишни изследвания показаха, че зависимостта на човешкия ръст от наследствени фактори е над 80%. Високите хора обикновено имат високи деца, а ниските хора - деца с нисък ръст.

Тези генетични различия са наследени от бащата, майката или двамата родители, така че човек може да наследи повече от една генна мутация. Съществува също ненаследствено влияние, включващо храненето, замърсяването и други фактори, свързани с околната среда.

"Въз основа на новото си откритие сега можем да обясним над една четвърт от наследствените фактори, които оказват влияние върху човешкия ръст", заяви съавторът на изследването Андрю Ууд от университета в Ексетър, Англия.

Една пета от генните вариации, които влияят върху човешкия ръст, вече бяха идентифицирани. Тези често срещани генни мутации обаче водят до различия от по-малко от 1 милиметър в ръста, а 24 от новооткритите 83 генни вариации - до различия от повече от 1 сантиметър.

Учените изследвали подробно две от тях, свързани с гена STC2. Едва един човек на 1000 души е носител на една от двете генни мутации, осигуряващи ръст, който е с 2 сантиметра по-висок в сравнение с този на лишените от тях хора.

"Това превръща гена и свързаните с него протеини в терапевтична мишена за хората с нисък ръст", отбеляза д-р Джоел Хиршхорн от Детската болница в Бостън. Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

По дантелени черни чорапи, високи токове, шлиферче, което едва прикрива задните й части, и разкопчана до пъпа блуза се пусна Мара Отварачката из софийските улици. Певицата беше помъкнала със себе си чанта с гримове и помади, с които явно не се разделя. Очакваме скоро Мария да тръгне съвсем без дрехи.

Нападателят на "Кротоне" Макси Лопес се отърси от омразата към Мауро Икарди. Той протегна ръка за помирение към бившия си най-добър приятел, който преди няколко години му открадна съпругата. Фаталната Уанда Нара изневери, а по-късно и заряза мъжа си заради авера му. Оттогава Лопес бе в непрестанна война с двамата предатели