Д-р Гайдурков съветва какво да ядем при остеопороза

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/6687186 www.24chasa.bg

Остеопорозата е нелечима според медицината и имаме ли я си остава наша доживот. Но не е точно така. С правилно хранене човек може да си помогне. Специалистът по здравословно хранене д-р Гайдурков съветва как.

Неправилен калциев метаболизъм

Най-често остеопорозата се обяснява като хронично дегенеративно заболяване, при което костите губят калций. Ако беше толкова просто щяхме да пием известно време таблетки с калциев карбонат, както и витамин D и щяхме да сме здрави. Но в случая говорим за хронично дегенеративно заболяване на костната тъкан с постепенна загуба на костно вещество.

Освен че в организма се наблюдава неправилен метаболизъм на калция, има и липса на магнезий, което води до натрупване на неорганичен калций, така че освен дупки по костите човек може да има и шипове.

В организма има още липса на силиций и на белтъчна спойка в костите. „Костната тъкан се изгражда от три вида клетки: остеоцити (поддържащи матрикса); остеобласти (образуващи костната тъкан) и остеокласти (разрушаващи костната тъкан). При здравата клетка има баланс между растежа и разрушаването, но при остеопорозата се раждат по-малко клетки, преобладават процесите на разпад и костта започва да изтънява ”, обяснява д-р Гайдурков.

Фреш от зеленолистни за гладиаторски кости

Остеопорозата може да се повлияе положително, ако 2/3 от менюто ви е в суров вид и ядете предимно зеленчуци, плодове, ядки, кълнове. Много важен е сусамът, защото изобилства от биологично активен калций. Нека да е смлян, за да се усвои по-лесно, или да е във вид на сусамова халва или тахан.

Може също да си направите хумус - вкусен пастет от сварен нахут, сусам, чесън, лимон, джоджен и зехтин. От ядките царе в този случай са: бадемът, шам- фъстъкът, орехите, но ако имате остеопороза, избягвайте фъстъка, лененото семе и супер храната чия, защото блокират усвояването на някои важни вещества от храните.

Едно време гладиаторите са имали здрави кости благодарение на силиция в кръвта си, а днес можете да постигнете тяхната здравина със зеленолистни. Изпивайте сутрин по един зеленчуков фреш на основата на морковен сок, в който има още спанак, коприва, лапад, магданоз, копър, джоджен, босилек, киселец или каквото имате в кухнята. 300-400 мл за деня ще ви даде важните минерали. Не забравяйте, че технологично обработената храна дава киселинност, а тя разгражда костите.

Целия текст четете тук

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Плевенски ченгета са погазили закона при акцията срещу местния крими герой Камен Балбузанов-Куката! Разпитани пред съда, полицаите Ивайло Станкулов и Кристиян Тодоров сами признават, че са се подписали на празен протокол за оглед на склад. За кражбата на открит в помещението надуваем батут отговаря Балбузанов пред Темида.

Георги накълцал брат си, докато спи Кадри от сателит на НАТО трябва да бъдат използвани в разкриването на истинския извършител на четворното убийство в Нови Искър. Това обяви служебният адвокат на обвиняемия Георги Георгиев. Защитникът Стоян Стоянов е категоричен, че няма проблем да бъде поискана подобна информация,

Надя Панкова Стотици хиляди пенсионери с увреждания изпаднаха в шок през последните два месеца заради писма от Националния осигурителен институт. В тях черно на бяло пише, че социалната им пенсия за инвалидност се прекратява. С други думи - режат им парите! Всъщност това не е така. Но просветителската кампания на НОИ и социалното министерство не