Учени създадоха универсално лекарство срещу простуда

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/6863624 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Британски учени направиха неочаквано откритие, докато търсеха метод за борба с маларията, съобщи Лайф.

Те създадоха лекарство срещу простуда, което може да се приема при всякакви симптоми. Таблетките не позволяват на вируса да проникне в човешките клетки.

"Трябва да се има предвид, че разработеното от нас лекарство дава странични ефекти - предупреди Ед Тейт от лондонския Имперски колеж. - То може да се приема единствено ако действително сте засегнати от простуда, а не от нещо, което е сходно с нея. В противен случай може да има сериозни последствия."

При опити да бъдат открити нови уязвими белтъчни молекули на маларийния плазмодий, за да може атакуването им да доведе до обезвреждането му, екипът на Тейт случайно открил необичайния метод за лечение на простуда, предава БТА.

Учените отделили произволни белтъчни вериги и се опитали да ги свържат с хиляди съществуващи лекарствени молекули, като прибягнали до компютърни симулации. По време на експериментите екипът се натъкнал на веществото IMP-72, което се съединявало по-малко с ензими на плазмодия, отколкото с човешките му аналози. Химици направили откритото вещество по-ефикасно срещу определени белтъци. Опити с ракови клетки показали, че новата му версия IMP-1088 може ефикасно да се бори с най-разпространените форми на простуда. При това веществото се оказало ефикасно и за профилактика, и за лечение.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Chemistry.

Зрелищен масов бой си спретнаха ултраси на "Левски" и ЦСКА. Футболните хулигани уговарят мелето в двора на гимназията "Вела Пеева" във Велико Търново и се маризят до кръв, като крайни победители излизат "сините" привърженици. Информацията "България Днес" научи от запалянковци и е потвърдена и от директора на школото Ангел Янчев.

Актрисата Деси Бакърджиева се зарадва изключително много при срещата си със свой стар познайник, видя "България Днес". Екранната доктор Хинова от сериала "Откраднат живот" случайно се видя с приятел, с когото не е общувала от дълго време. Деси едва разпозна старата си дружка, но след това двамата си побъбриха надълго и нашироко пред Народния