Учени създадоха универсално лекарство срещу простуда

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/6863624 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Британски учени направиха неочаквано откритие, докато търсеха метод за борба с маларията, съобщи Лайф.

Те създадоха лекарство срещу простуда, което може да се приема при всякакви симптоми. Таблетките не позволяват на вируса да проникне в човешките клетки.

"Трябва да се има предвид, че разработеното от нас лекарство дава странични ефекти - предупреди Ед Тейт от лондонския Имперски колеж. - То може да се приема единствено ако действително сте засегнати от простуда, а не от нещо, което е сходно с нея. В противен случай може да има сериозни последствия."

При опити да бъдат открити нови уязвими белтъчни молекули на маларийния плазмодий, за да може атакуването им да доведе до обезвреждането му, екипът на Тейт случайно открил необичайния метод за лечение на простуда, предава БТА.

Учените отделили произволни белтъчни вериги и се опитали да ги свържат с хиляди съществуващи лекарствени молекули, като прибягнали до компютърни симулации. По време на експериментите екипът се натъкнал на веществото IMP-72, което се съединявало по-малко с ензими на плазмодия, отколкото с човешките му аналози. Химици направили откритото вещество по-ефикасно срещу определени белтъци. Опити с ракови клетки показали, че новата му версия IMP-1088 може ефикасно да се бори с най-разпространените форми на простуда. При това веществото се оказало ефикасно и за профилактика, и за лечение.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Chemistry.

Антон Станоев - Средната Бирма, обвинен за аферата "Бирмите" за производство и разпространение на цигари менте, вече е на свобода срещу 10 бона гаранция, научи "България Днес". Преди броени дни 2-ри въззивен състав на апелативния спецсъд реши да пусне от ареста Средната Бирма, съобщиха от съда. След акцията срещу нелегалните цигарени фабрики в