Учени откриха нова причина за дълголетието

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7043058 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Учени от Института по еволюционна биология в Испания определиха генни различия, които позволяват на хората да живеят по-дълго от други представители на приматите, съобщи Сайънс алърт.

Учените са анализирали мутации в ДНК сред различни примати, за да установят кои генни вариации осигуряват преимущество на Хомо сапиенс, що се отнася до дълголетието. Смята се, че въпросните гени позволяват също на вида да живее достатъчно дълго, за да се сдобие с голямо потомство. Учените освен това открили статистическа закономерност между максималната продължителност на живота и други характеристики на жизнения цикъл, които допринасят за доброто здраве и оцеляването, информира БТА.

Оказало се, че само три вида превъзхождат по дълголетието си останалите примати - човекът и два вида макаци. Тези животни станали еталон за сравнение на генни последователности. Учените идентифицирали 25 вариации в ДНК, които се развили отделно едни от други у всеки вид. Те констатирали, че гените са свързани с функционирането на сърдечносъдовата система, по-специално със зарастването на рани и съсирването на кръвта.

Специалистите са на мнение, че съществуват и други генетични фактори, които определят продължителността на живота. За откриването им ще са нужни нови изследвания с повече видове маймуни.

Пожар е избухнал в ТЕЦ “Марица Изток 2”. По предварителна информация при ремонтни дейности се е запалил един от комините в централата, който по-късно се е