Британска диетоложка предлага 6 основни стъпки за отслабване

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7473927 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Искате да влезете в добра форма за лятото? Следвайте няколко основни стъпки за борба с излишните килограми, предложени от британска диетоложка, цитирана от в. "Дейли стар" и БТА.

"Ако се каните да поемете по пътя към отслабването, е по-добре още днес здравословното хранене и движението да станат ваши спътници, вместо да изчаквате. Следвайки някои основни и лесно осъществими стъпки, постепенно ще сдобиете с мечтаното плажно тяло", казва Клеър Барнс от "Lepicol Lighter".

Диетоложката препоръчва следните стъпки за отслабване:

Поставете си цел

Когато имаме цел, към която да се стремим, сме по-добри в постигането й, обяснява Барнс. Влизането в добра форма трябва да е осъзнат избор. По пътя към отслабване е необходимо с течение на времето да следваме определени стъпки. Ако първата ни цел е да се сдобием с плажно тяло за лятото, трябва да осмислим и каква ще бъде целта ни след това. Споделете своите цели с близки и приятели и си представете визуално как ги постигате.

Яжте натурална храна

Ограничете преработените храни и рафинираните въглехидрати като бял хляб, паста, торти, сладкиши и захар. Препоръчително е обаче захарта да не се заменя с изкуствени подсладители. Клеър Барнс препоръчва постепенно да се откажем от нея. Диетоложката съветва да се придържаме към лесни алтернативи на преработените храни, като например да заменим обедния сандвич със салата.

Балансирайте нивата на кръвната захар

За да поддържаме баланса в нивата на кръвната захар, е необходимо да хапваме редовно през деня. Ако е необходимо, между храненията могат да се консумират леки здравословни закуски.

Сложните въглехидрати като плодове, зеленчуци и пълнозърнести продукти бавно освобождават енергия и осигуряват фибри, които ни карат да се чувстваме сити по-дълго време.

Протеините и мазнините също допринасят за поддържане на нивата на кръвната захар, така че е необходимо те да се комбинират на всяко ядене.

Клеър Барнс препоръчва ястията да се "градят" около зеленчуците, към които да се прибавят останалите продукти.

За здравословно похапване между храненията диетоложката препоръчва хумус, зеленчукови пръчици, сушени плодове, ядки, микс от семена.

Приемайте хуск

Богатият на фибри хуск подобрява чревната дейност, съдейства за отделянето на отпадъчните продукти и подпомага отслабването.

Открийте начин за справяне със стреса

Стресът се свързва с натрупване на мазнини в коремната област, което може да доведе до възпалителни заболявания. Намерете начин за справяне с напрегнатото всекидневие - прекарвайте повече време на открито и открийте баланса между професионалния и личния живот с помощта на осъзнаване, медитация или йога.

Движете се

Планът за отслабване трябва да включва умерена физическа активност. Силовите и кардио упражнения допринасят за изгаряне на мазнините. Клеър Барнс съветва желаещите да се преборят с излишните килограми да изберат занимания, които им доставят удоволствие, например каране на велосипед или плуване.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорът Тончо Токмакчиев е баш дядо, видяха топпапараците на "България Днес". Дъщерята на комика Таня, която живее със семейството си в Испания, се е прибрала за малко в България. По този повод щастливият кукувец гордо разходи 11-месечния си внук в столицата. Компания му правеха жена му и дъщеря му,

Проблеми с киберсигурността и хакерските атаки изпитва Светия Синод, установи проверка на "България Днес". В момента един от официалните сайтове на митрополитите рекламира епилация на краката на китайски език, а друг предлага почивка в Румъния на английски. От своя страна ръководството на Софийската епархия предупреди за измами свързани с

Не успя да подкрепи каузата за промени в закона Ще нарежа убиеца на Криси с бръснарско ножче, заканва се баба Милка на протест за справедливо наказание Влошено здраве спря майката на зверски изнасилените и убити сестри Росица и Христина Белнейски да се включи в протест срещу намаляване на присъдите на жестоките престъпници срещу самопризнания.