Китайски учени откриха нов ген, свързан със загубата на слуха

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7562670 www.24chasa.bg

Китайски учени направиха пробив, откривайки ген, отговорен за глухотата. Резултатите от изследването им могат да се прочетат в онлайн версията на международното списание „Генетика в медицината" (Genetics in Medicine), предава Радио "Китай". Те описват гена като АВСС1, който има варианти, свързани със загубата на слух и играе ключова роля за поддържане функцията на ушния охлюв, който представлява слуховата зона на вътрешното ухо и позволява ефективното възприятие на звуци.

С помощта на генно сканиране, проследяване и други методи за анализ на човешките гени, учените от болница „Сиен'я" към Централно-южния университет в провинция Хунан, са открили, че варианти на АВСС1 могат да работят като „помпа" за премахване на токсичните вещества и метаболитни отпадъчни продукти от вътрешното ухо. При експериментите с мишки екипът е установил, че дисфункция на тези варианти на гена могат да доведат до загуба на слуха.

Оглушаването е едни от най-често срещаните здравословни проблеми, които се засилват чувствително с напредване на възрастта и хроничното излагане на прекомерно висок шум. Един на всеки 500 души в световен план има някакви проблеми със слуха. С откриването на няколко гени, отговорни за оглушаването, през0 90-те години, ролята на генетичните фактори получава повишено внимание от научната общност.

Според ръководителя на китайски екип Фън Юн, който се занимава над две десетилетия с проучвания на проблемите със слуха, разкриването на механизма как тези отделни генни варианти функционират може да помогне за ранното предупреждение и разработването на нови методи за лечение на глухота.

С присъда заради неизпълнен договор се е уредила фирма на героя от ъндърграунда Димитър Вучев-Демби, показа проверка на "България Днес". С решение на Пловдивския районен съд Демби се задължава да изплати принудително 5398,09 лева главница заедно с натрупаните лихви и съдебни разноски за още над хиляда лева на местно транспортно дружество.

Ексхумация на тялото на легендарния банков обирждия Джон Дилинджър ще бъде направена през септември. Трупът му ще бъде изровен, за да се установи неговата самоличност. Гангстерът е направен на решето през 1934 г., след като влюбената в него българка Анна Акълиева го предава. До ден днешен се носят легенди за истината около смъртта му.

3-годишната Евелин с тежка инфекция и изгаряния Тежка инфекция и изгаряния получава дете след ухапване от комар в Червен бряг, научи "България Днес"! Част от кожата на лявата ръка на малката Евелин почти липсва. Майката на 3-годишното момиченце обвинява лекарите в Червен бряг в некомпетентност. Историята е от началото на месеца.