Откриха метод за предотвратяване на метастази на рака

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7623340 www.24chasa.bg

Учени от института "Пол Шерер" в Швейцария откриха нов метод за борба с метастазите на рака, съобщи сайтът MedicalXpress.

Била дешифрирана структурата на рецептор, който играе решаваща роля за миграцията на ракови клетки в други тъкани и органи. Важна роля за разпространението им има лимфната система. През нея минават също белите кръвни телца, които защитават организма от патогени. На белите кръвни телца помага мембранен протеин, известен като хемокинов рецептор CCR7. Той приема външните сигнали и ги предава във вътрешността на клетката, предава БТА.

Известно е, че в клетките на гръбначните има 20 вида хемокинови рецептори, които могат да взаимодействат с над 40 хемокина - сигнални молекули, които въздействат върху поведението на клетките. Хемокиновият рецептор CCR7 се свързва с тях и контролира движението им в организма, като ги заставя да се насочат към високата концентрация на съответните хемокини.

Рецепторът CCR7 е също на повърхността на ракови клетки, допринасяйки за проникването им от тумори в лимфната система. Но за да се открие инхибитор на рецептора, трябва да се опознае структурата му. След като получили информация за мембранния протеин, учените подбрали 5 подходящи кандидат-молекуми, които се свързват с рецептора и пречат на клетката да получи химичен сигнал.

Борислава дори вече не живее в къщата в Барселона, разкрива братът Премиерът Бойко Борисов няма нищо общо със сестра ми Борислава! Това обяви бившият футболист на ЦСКА Станко Йовчев. 31-годишният мъж проговори единствено пред "България Днес", след като бе набеден за шурей на министър-председателя. Приписваната любовна афера на Бойко с