Откриха метод за предотвратяване на метастази на рака

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7623340 www.24chasa.bg

Учени от института "Пол Шерер" в Швейцария откриха нов метод за борба с метастазите на рака, съобщи сайтът MedicalXpress.

Била дешифрирана структурата на рецептор, който играе решаваща роля за миграцията на ракови клетки в други тъкани и органи. Важна роля за разпространението им има лимфната система. През нея минават също белите кръвни телца, които защитават организма от патогени. На белите кръвни телца помага мембранен протеин, известен като хемокинов рецептор CCR7. Той приема външните сигнали и ги предава във вътрешността на клетката, предава БТА.

Известно е, че в клетките на гръбначните има 20 вида хемокинови рецептори, които могат да взаимодействат с над 40 хемокина - сигнални молекули, които въздействат върху поведението на клетките. Хемокиновият рецептор CCR7 се свързва с тях и контролира движението им в организма, като ги заставя да се насочат към високата концентрация на съответните хемокини.

Рецепторът CCR7 е също на повърхността на ракови клетки, допринасяйки за проникването им от тумори в лимфната система. Но за да се открие инхибитор на рецептора, трябва да се опознае структурата му. След като получили информация за мембранния протеин, учените подбрали 5 подходящи кандидат-молекуми, които се свързват с рецептора и пречат на клетката да получи химичен сигнал.

От неловка среща очи в очи с бившия си любовник, който едва не я прати в гроба, се спаси красавицата Симона Тодорова! Тя можеше да се появи вчера в Бургаския окръжен съд на разпоредителното заседание срещу душманина си Михаил Станчев, но не намери сили да го стори. Това не попречи на младата дама да поиска от някогашната си тръпка 70 бона

Славата на българския спорт обсъдиха насред улицата топжурналистът Крум Савов и бившият президент на "Левски" – София, Томас Лафчис, видяха топпапараците на "България Днес". Легендарният вратар от близкото минало и Савов кахърно дискутираха драмите в родния футбол и гръмотевичните падения на българските национали на зеления килим.

Дегизирана на шопинг. Така топпапараците на "България Днес" изловиха певицата, дизайнер и текстописец Ваня Щерева. Русата авторка си напазарува, без да бъде разпозната от фенове, в столичен магазин, тъй като се бе скрила зад шапка с козирка, дълъг черен панталон и бяла риза, закопчана почти до брадичката.