Как да повишим имунитета си, за да не хванем настинка

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7714253 www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

С наближаването на зимните месеци всеки втори наоколо започва да кашля и подсмърча, пишат от "Мирър". 

Да се избегне напълно сезонът на настинките е трудно, но можете да намалите шанса да хванете някой вирус, като следвате няколко прости стъпки.

1. Обличайте се топло

Според проучване на Йейлския университет имунната система работи по-трудно в хладно време. Вирусите не харесват тялото ви да е топло. Ако се обличате с дрехи, които запазват телесната ви топлина, намалявате шанса да настинете.

2. Наблегнете на съня

Докато спите, тялото ви отделя хормони, чиято цел е да се борят с болестите. Хората, които спят между 7 и 8 часа, имат по-висок имунитет. Ако не ви стига сънят, е добре да подремвате през деня, за да подсилите имунитета си. Проучване сочи, че дори 30-минутна дрямка е достатъчна да неутрализира недостатъчния сън през нощта.

3. Носете шал

Косъмчетата в носа ви служат като бариера за вирусите, за да може тялото ви да се справи с тях преди да са се умножили. Ако носът ви е студен или сух, защитните механизми спират да работят. Носете шал и използвайте спрей за нос, за да предотвратите сухотата.

4. Мийте си ръцете

Вирусите от настинка най-често стоят на дръжките на вратите. Обикновено болните блокират разпръскването на вируси, като си слагат ръката пред устата или пред носа, а след това ръцете им докосват дръжки и други повърхности. Затова е важно да миете ръцете си или да носите дезинфектант.

5. Тренирайте умерено

Умереното физическо натоварване стимулира работата на имунните клетки и бори стреса. Прекалено интензивните упражнения обаче изтощават ресурсите на тялото ви и потискат имунитета, което ви прави още по-податливи на настинки.

6. Ваксинирайте се

Не е толкова трудно да се предпазите от настинките. Грипът обаче е доста по-сериозно състояние. Ако искате да избегнете грипните състояния е най-добре да се ваксинирате.

7. Приемайте хранителни добавки

Редица хранителни добавки могат да повишат имунитета ви. Пробиотици, ехинацея и мултивитамини са сред най-ефективните.

8. Хранете се здравословно

Хранителните добавки подпомагат имунитета, но това не е оправдание да неглижирате диетата си. Полагайте усилия да консумирате повече зеленчуци и дъвчете храната си добре, за да извлечете максимално количество хранителни вещества. Хапвайте риба поне веднъж седмично - тя е богата на омега-3 мастни киселини, които спомагат за бързото справяне с инфекциите, или приемайте рибено масло на капсули.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Кметът на София Йорданка Фандъкова отново припомни за забраната столичани да се разхождат в градини и паркове през уикенда заради ширещата се епидемия от COVID-19. Това бе и повод екипите на столичната полиция да засилят проверките в паркове и пешеходни зони. В събота полицаи предупреждаваха гражданите

Интересен начин да спрат съседите си да излизат си измислиха в столична кооперация. Ликът на шефът на кризисния щаб ген. Мутафчийски посрещаше всеки, който беше решил да излезне извън пределите на блока. Снимка: Забелязано в

Въпреки призивите на оперативния кризисен щаб всички да си останат по домовете и през днешния ден много столичани решиха да използват благоприятната прогноза и да излезнат на чист въздух. Полицията беше поставила патрули на възлови места в столицата, където по принцип има струпване на хора, а полицаите се опитваха всячески да накарат хората