Освободете се от тревожността и натрупания стрес

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7732909 www.24chasa.bg

Преходните сезони не са леки за адаптация нито за организма, нито за психиката. Стресът, свързан с това, че отново трябва да влезем в сериозен работен ритъм, ежедневно подкопава нашата психическа стабилност. И неусетно се явяват безсънието, напрежението, безпокойството. Традиционно есента и зимата довяват и тъга. Носталгиите се прераждат за нов живот в душите ни. Все повече хора вмъкват думи като „депресия“ и „стрес“ в ежедневните разговори. Дори да не страдаме от реална депресия, която сама по себе си е тежка диагноза, ако оплакванията са подобни, не бива да ги пренебрегваме.

За да преодолеете по-леко този момент, както и всеки друг, в който сте подложени на стрес и безпокойство, не чакайте времето да отмине и да излекува душата ви. Напротив, колкото повече време давате на времето, толкова по-надълбоко пускате тъгата и тревогата в себе си. Още при първите симптоми на депресивно състояние действайте.

Негово величество спортът и ролята му в борбата със стреса

Ще кажете, че нямате време за спорт, но имайте предвид, че той е най-мощното средство срещу стрес и когато сте нещастни. Ако наистина не може да отделите един час за залата или за тичане в парка, си създайте друг тип навици – откажете се от асансьора и се качвайте по стълбите. Не взимайте рейс за две спирки, а с бързи крачки ги минете пеша. Докато гледате телевизия, правете леки упражнения върху дивана. Ставайте 10 минути по-рано и правете лицеви опори, коремни преси или йога. Може да гледате филмчета в интернет, които да ви подсказват някои упражнения.

Грижа се за себе – “душевното хапче” при поява на стрес

В състояние на тревожност и стрес трябва да обърнете по-сериозно внимание на себе си и да се поглезите. Но не просто да си купите нова чанта и нови обувки, а ежедневно и систематично да полагате усилия за цялостния си комфорт. В това чисто на първо място са сънят и храненето. Спете минимум по 8 часа на нощ, стига да не страдате от безсъние. Здравословното хранене пък може би е последното, което ви хрумва в периоди на стрес, но то е така важно за емоционалното ви състояние, че не бива да се пренебрегва като фактор. Грижата за тялото като цяло въздейства благоприятно върху психиката ви – погрижете се за косата си, кожата, маникюра, постелете приятни и уханни чаршафи, облечете мека пижама, използвайте хубав крем за ръце. Всяка грижа за външното ви аз е грижа и за вътрешното.

Обърнете начина си на мислене

При тревожност нашите мисли и разсъждения не са обективни и често сме в състояние да създадем цели чудовища в главата си. Винаги при стрес и когато дълго време сме били тъжни, ние се затрудняваме да видим хубавата страна на живота. Има едно упражнение, което ще ви помогне да се отпускате и да позволявате на по-светли мисли да бродят в ума ви. При появата на негативна мисъл веднага я заменяйте с някоя позитивна, дори да ви се струва незначителна на фона на страшната... В началото ще ви е трудно, но постепенно мозъкът ще се приучи да задържа за кратко тревогата и да търси по-сръчно надеждата.

Не може да минете без това...

Депресивните състояния са твърде сериозни, за да разчитате, че ще преминат сами или с леки корекции от ваша страна. Не подценявайте стреса, защото той твърде бързо се превръща в хроничен и постепенно започва да контролира живота ви. Най-добре застраховайте здравето и стабилната си психика с допълнителни хранителни добавки. На пазара ще откриете какво ли не, но не се доверявайте лесно. Препоръчителни са комбинираните препарати, които имат комплексно действие върху емоционалното състояние. Един от доказаните препарати в борбата с този огромен проблем се казва „Сафрамил“.
На основата на шафрана, който повишава концентрацията на серотонин в организма, френската компания „3 Chenes“ създава единствения естествен антидепресант в света – Saframyl (“Сафрамил“).
Формулиран на базата на Satiereal® (патентована активна съставка, извлечена от близалце на шафран), продуктът съдържа още L-триптофан и Витамин B6. Приемът на L-триптофан благоприятства производството на серотонин – невротрансмитер за добро настроение. Витамин В6 пък улеснява транспортирането на серотонин към невроните и благоприятства усвояването му. С естествен препарат като този няма защо да се притеснявате от привикване, а симптомите на тревожност и депресия ще изчезнат още на втората седмица от приема.

Не съсипвайте красивата си есен с потиснатост и тъга. Дайте й да рисува по дъгата ви нови мечти!

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Под наем е обявена луксозната резиденция на Евелин Банев-Брендо, показа проверка на "България Днес". Две години след мистериозното изчезване на осъдения в три държави "кокаинов крал" ултраскъпата му къща си търси нови обитатели, става ясно от обява в близка до него агенция за недвижими имоти. Исканата цена за наем е умопомрачителните 6000 евро (12

Надя Панкова Използването на дезинфектанти по време на коронаистерията е намалило с 50% проявите на други заразни болести извън COVID-19. Това обяви вчера доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, организиран по темата коронавирус съвместно с Националната пациентска организация и БЧК. "Докато няма лекарство или ваксина

С маска от собствената си кола излиза бившата депутатка от НДСВ Антония Първанова, видя зоркото око на "България Днес". За да свърши свои делови ангажименти, тя залага на лятна визия. Въпреки критиките, които имаше към мерките заради вируса, Първанова стриктно ги спазва. СНИМКИ: "България