Освободете се от тревожността и натрупания стрес

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7732909 www.24chasa.bg

Преходните сезони не са леки за адаптация нито за организма, нито за психиката. Стресът, свързан с това, че отново трябва да влезем в сериозен работен ритъм, ежедневно подкопава нашата психическа стабилност. И неусетно се явяват безсънието, напрежението, безпокойството. Традиционно есента и зимата довяват и тъга. Носталгиите се прераждат за нов живот в душите ни. Все повече хора вмъкват думи като „депресия“ и „стрес“ в ежедневните разговори. Дори да не страдаме от реална депресия, която сама по себе си е тежка диагноза, ако оплакванията са подобни, не бива да ги пренебрегваме.

За да преодолеете по-леко този момент, както и всеки друг, в който сте подложени на стрес и безпокойство, не чакайте времето да отмине и да излекува душата ви. Напротив, колкото повече време давате на времето, толкова по-надълбоко пускате тъгата и тревогата в себе си. Още при първите симптоми на депресивно състояние действайте.

Негово величество спортът и ролята му в борбата със стреса

Ще кажете, че нямате време за спорт, но имайте предвид, че той е най-мощното средство срещу стрес и когато сте нещастни. Ако наистина не може да отделите един час за залата или за тичане в парка, си създайте друг тип навици – откажете се от асансьора и се качвайте по стълбите. Не взимайте рейс за две спирки, а с бързи крачки ги минете пеша. Докато гледате телевизия, правете леки упражнения върху дивана. Ставайте 10 минути по-рано и правете лицеви опори, коремни преси или йога. Може да гледате филмчета в интернет, които да ви подсказват някои упражнения.

Грижа се за себе – “душевното хапче” при поява на стрес

В състояние на тревожност и стрес трябва да обърнете по-сериозно внимание на себе си и да се поглезите. Но не просто да си купите нова чанта и нови обувки, а ежедневно и систематично да полагате усилия за цялостния си комфорт. В това чисто на първо място са сънят и храненето. Спете минимум по 8 часа на нощ, стига да не страдате от безсъние. Здравословното хранене пък може би е последното, което ви хрумва в периоди на стрес, но то е така важно за емоционалното ви състояние, че не бива да се пренебрегва като фактор. Грижата за тялото като цяло въздейства благоприятно върху психиката ви – погрижете се за косата си, кожата, маникюра, постелете приятни и уханни чаршафи, облечете мека пижама, използвайте хубав крем за ръце. Всяка грижа за външното ви аз е грижа и за вътрешното.

Обърнете начина си на мислене

При тревожност нашите мисли и разсъждения не са обективни и често сме в състояние да създадем цели чудовища в главата си. Винаги при стрес и когато дълго време сме били тъжни, ние се затрудняваме да видим хубавата страна на живота. Има едно упражнение, което ще ви помогне да се отпускате и да позволявате на по-светли мисли да бродят в ума ви. При появата на негативна мисъл веднага я заменяйте с някоя позитивна, дори да ви се струва незначителна на фона на страшната... В началото ще ви е трудно, но постепенно мозъкът ще се приучи да задържа за кратко тревогата и да търси по-сръчно надеждата.

Не може да минете без това...

Депресивните състояния са твърде сериозни, за да разчитате, че ще преминат сами или с леки корекции от ваша страна. Не подценявайте стреса, защото той твърде бързо се превръща в хроничен и постепенно започва да контролира живота ви. Най-добре застраховайте здравето и стабилната си психика с допълнителни хранителни добавки. На пазара ще откриете какво ли не, но не се доверявайте лесно. Препоръчителни са комбинираните препарати, които имат комплексно действие върху емоционалното състояние. Един от доказаните препарати в борбата с този огромен проблем се казва „Сафрамил“.
На основата на шафрана, който повишава концентрацията на серотонин в организма, френската компания „3 Chenes“ създава единствения естествен антидепресант в света – Saframyl (“Сафрамил“).
Формулиран на базата на Satiereal® (патентована активна съставка, извлечена от близалце на шафран), продуктът съдържа още L-триптофан и Витамин B6. Приемът на L-триптофан благоприятства производството на серотонин – невротрансмитер за добро настроение. Витамин В6 пък улеснява транспортирането на серотонин към невроните и благоприятства усвояването му. С естествен препарат като този няма защо да се притеснявате от привикване, а симптомите на тревожност и депресия ще изчезнат още на втората седмица от приема.

Не съсипвайте красивата си есен с потиснатост и тъга. Дайте й да рисува по дъгата ви нови мечти!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Руският хокеист Никита Щербак може и безуспешно да си търси отбор, но е намерил супер жена. Тя се казва Лори и е зашеметяващ канадски модел. Двамата се запознават, докато Никита играе в първенството зад океана. След като договорът му с "Онтарио" изтече, Щербак се прибра в родината си и взе със себе си жената

Нападателят на "Пари Сен Жермен" Мауро Икарди е зачеркнал сестра си Ивана и не иска да има нищо общо с нея. Причината е войната й с жена му Уанда Нара. Сексапилната роднина на голаджията не може да понася снаха си. И не го крие. Ивана не пропуска възможност да нападне Уанда. "Брат ми и аз не сключихме мир - признава Ивана

Николай Михайлов най-вероятно повече няма да играе за "Левски", научи "България днес". Стражът приключва втория си период в родния клуб, въпреки че има договор за още 1,5 г. В момента вратарят не тренира с тима, а се подготвя отделно. Официалната информация е, че има контузия в левия глезен. Не се очаква да попадне в групата за последните два мача