Ето коя диета пази от грип

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7883286 www.24chasa.bg
Снимка: Пиксабей

Диета с ниско съдържание на въглехидрати и богата на мазнини помага да се преодолее грипния вирус. Това се открили американски учени.

Резултатите от изследването са публикувани в списанието Science Immunology.

Новото проучване показа, че мишките, хранени с кетогенна диета, включваща месо, риба, птици и зеленчуци без скорбяла, се борят по-добре с вируса на грип А, отколкото мишките, хранени с високо въглехидратни храни.

Изследването беше ръководено от Акико Ивасаки, професор по имунобиология, молекулярна и клетъчна биология в Йейл, а също и Виша Дийп Диксит, професор по сравнителна медицина и имунобиология в школата по медицина в Йейл.

С кето диета тялото получава 90 процента от калориите от мазнини, които черният дроб превръща в кетонови тела и само по-малко от 1 процент въглехидрати, които се превръщат в глюкоза в организма. Кетоновите тела навлизат в мозъка и се използват като алтернативен източник на енергия вместо глюкозата, пише Фокус.

В светлината на скорошнита публикации, сочещи, че продуктите на метаболизма на кетон могат да потиснат възпалителната секреция на имунните клетки, учените предполагат, че кетогенната диета може да намали тежестта на грипа и да намали вероятността от смърт и са тествали тяхната хипотеза при мишки.

Мишките, които са били прехвърлени на кето диета седем дни преди да бъдат заразени с грипния вирус, не са отслабнали по време на заболяването, те са имали по-малко вируси в белите си дробове и по-висок процент на оцеляване в сравнение с контролната група животни, хранени с диета с високо съдържание на въглехидрати (18 процента мазнини, 58 - въглехидрати).

Учените откриха, че защитният ефект на кетодиетата се дължи на факта, че когато се разграждат мазнините в белите дробове, се активират ?? Т клетки, имунната система, което води до увеличаване на производството на слуз от клетките на дихателните пътища, което ефективно забавя вируса.

При мишки, заразени с вирус на грип А, при които генът, кодиращ ?? Т клетки, е деактивиран, кетогенната диета не осигурява антивирусна защита.

Защитните ?? Т клетки не се активират в два други случая: когато мишките са били хранени с високи нива на мазнини и въглехидрати (60 процента мазнини, 20 процента въглехидрати) или когато са им давали химически съединения на кетони.

„Това проучване показва, че чрез изгарянето на мазнини, за да се направят кетонови тела от храната, която ядем, имунната система помага в борбата с грипната инфекция“, казва професор Диксит в съобщение за пресата на Йейлския университет.

Нападателят на "Пари Сен Жермен" Мауро Икарди е зачеркнал сестра си Ивана и не иска да има нищо общо с нея. Причината е войната й с жена му Уанда Нара. Сексапилната роднина на голаджията не може да понася снаха си. И не го крие. Ивана не пропуска възможност да нападне Уанда. "Брат ми и аз не сключихме мир - признава Ивана

Николай Михайлов най-вероятно повече няма да играе за "Левски", научи "България днес". Стражът приключва втория си период в родния клуб, въпреки че има договор за още 1,5 г. В момента вратарят не тренира с тима, а се подготвя отделно. Официалната информация е, че има контузия в левия глезен. Не се очаква да попадне в групата за последните два мача

В отворено писмо "Пайнер" отвърна на нападките на бившата си певица Андреа, която ги атакува около последния концерт на музикалната компания. Публикуваме текста без редакторска намеса: "В дните около концерта "Планета на 18" бивша певица от каталога на фирмата заля мрежата с измислиците си. Длъжни сме да внесем малко реалност и нормалност.