Изкуствен интелект откри нов антибиотик

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8218656 www.24chasa.bg

Учени от Харвардския университет и от Масачузетския технологичен институт са открили с помощта на алгоритъм от изкуствен интелект нов антибиотик, способен да убие супербактериите, които са станали устойчиви на традиционните лекарства, съобщава Франс прес.

Използваните понастоящем антибиотици са доста стари, а откриването на нови е трудно и скъпо начинание. Но американските учени са преодолели тези пречки с помощта на изкуствения интелект. Те са използвали математически модели за откриването на химическите субстанции, способни да унищожат някои видове бактерии, предава БТА.

Специалистите са обучили своя математически модел изхождайки от бактерията Ешерихия коли, след което са провели търсения в базата данни на 6000 химически съединения с желаните свойства. Алгоритъмът е открил съставка с различен строеж от съществуващите днес антибиотици. Тя ще бъде много ефикасна в унищожаването на много видове бактерии.

Учените са кръстили новото лекарство "халисин" на името на компютъра ХАЛ от филма "2001:Космическа одисея".

Халисинът е успял да убие в лабораторни условия много бактерии, развили резистентност към съществуващите днес антибиотици.

Световният номер едно в тениса Новак Джокович разкри коя е тайната на успеха му. Сърбинът се върна на върха в световната ранглиста, след като спечели "Аустрелиън Оупън". "Семейството е основата на успеха и баланса в живота - сподели Ноле. - Йелена ми помогна особено в емоционален план след операцията